177285
۰۲ مهر ۱۳۹۷
فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله تهران بزرگ:

رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس برای نسل جوان و نوجوان بازآفرینی شود

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله تهران بزرگ با تاکید بر گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: امروز باید رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس را با برپایی نمایشگاه‌هایی همچون «مردان عاشورایی» برای نسل جوان و نوجوان بازآفرینی کنیم.

به گزارش کودک پرس ، سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا یزدی شامگاه شنبه در آئین افتتاح نمایشگاه «مردان عاشورایی» ناحیه مقاومت بسیج ابوذر در بوستان ولایت، تقارن هفته دفاع مقدس با ایام عزای سالار آزادگان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) را فرصت بسیار مغتنمی دانست.
وی اظهارداشت: این دو مناسبت به ما یادآوری می کند که شهدا، رزمندگان، جانبازان و آزادگان با پیروی از مکتب عاشورا و سرمشق قراردادن ولایتمداری اصحاب عاشورایی حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام) در مقابل ظلم و ستم، زیاده خواهی و تجاوز تا بن دندان مسلح و مجهز دشمن بعثی با اراده های پولادین و با قلب های سرشار از محبت آل الله علیهم(صلی‌الله علیه و آله و سلم) و عشق وصف ناپذیر به پیرجماران و فرزانه دوران حضرت امام(ره) در میدان های نبرد و کارزار حضور یافته و در راه اسلام و انقلاب گران بهاترین اثر وجودشان که همان جان های عزیزشان بود را در طبق اخلاص گذاشته و فدا کردند.
سردار یزدی افزود: ما باید رسالت زینبی خویش را که همانا ادامه راه شهیدان است در زمان حاضر به خوبی انجام داده و از هیچ سعی و کوششی دریغ نکنیم زیرا همانطور که رسالت حضرت زینب(سلام‌الله علیها) و افشاگری های این بانو بعد از واقعه عاشورا جان های خفته را بیدار و پایه های حکومت یزدیان را لرزاند و سست کرد، ما نیز باید نسل های جوان و نوجوان را که در آن دوران آتش و خون، حضور نداشتند با فرهنگ جهاد و شهادت و رشادت ها و جانفشانی های رزمندگان آشنا کنیم.

وی اظهارداشت: برپایی نمایشگاه هایی که در سطح کشور به مناسبت هفته دفاع مقدس برپا می شود عموما به دنبال احیای خاطرات دوران دفاع مقدس و نقش رزمندگان در پیروزی های آن دوران و رمز این پیروزی ها؛ همدلی و یکرنگی در سایه اطاعت محض از امام راحل بوده است.
فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله تهران بزرگ گفت: در تهران نیز نواحی و رده های تابعه با به کارگیری استعداد و ظرفیت های داخلی خودشان و با بهره گیری از نبوغ برادران و خواهران بسیجی به برپایی نمایشگاه های متعدد در هر منطقه اقدام می کنند.
سردار یزدی با اشاره به برپایی نمایشگاه «مردان عاشورایی» به همت ناحیه مقاومت بسیج ابوذر افزود: در این نمایشگاه بخش هایی از معرکه جنگ در دوران دفاع مقدس بازسازی شده و به تعبیری بازدیدکنندگان نمایشگاه «مردان عاشورایی» یک اردوی راهیان نور را در تهران تجربه خواهند کرد.
نمایشگاه »مردان عاشورایی» به مناسبت هفته دفاع مقدس از 31 شهریور تا 6 مهرماه هر شب با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا تا ساعت 22 در ضلع جنوبی بوستان بزرگ ولایت واقع در انتهای اتوبان نواب، تقاطع اتوبان تندگویان میزبان شهروندان است.

31شهریورماه سالروز آغاز جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار