177227
۰۲ مهر ۱۳۹۷
مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

۱۳۲کودک کار زنجانی لوازم‌التحریر هدیه گرفتند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از اهدای لوازم‌التحریر به ۱۳۲ کودک کار زنجانی خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، محمد محمدی قیداری در حاشیه اجرای طرح حمایت از کودکان کار و خانواده (مهرانه) اظهار کرد: تاکنون 132 کودک کار در استان شناسایی شده است که از این تعداد 129 نفر دانش‌آموز هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه شغل اغلب کودکان آب فروش زنجانی آب‌فروشی در مزار است؛ تصریح کرد: خوشبختانه با حمایت‌های صورت گرفته سه نفر از کودکان کار به چرخه تحصیل بازگشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در راستای حمایت از کودکان کار طرح حمایت از کودکان کار و خانواده (مهرانه) از سال 95 به صورت سالانه با هدف ترغیب و تشویق خانواده‌ها برای ادامه تحصیل اجرایی می‌شود؛ اضافه کرد: در همین راستا امسال به ارزش 3 میلیون ریال لواز‍‌م‌التحریر کودکان کار توزیع شد که در راستای حمایت از کالای ایرانی این کالاها تولید داخلی بوده است.

محمدی به سایر حمایت‌های بهزیستی از کودکان کار اشاره کرد و گفت: با تعاملی که با مدارس صورت پذیرفته اغلب کودکان به صورت رایگان مشغول به تحصیل هستند و شهریه تعدادی نیز توسط خیرین پرداخت شده است.

 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: برگزاری کلاس‌های تقویتی؛ زبان؛ نقاشی و فوتبال  نیز از دیگر برنامه های اجرا شده برای کودکان کار است.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار