177194
۰۱ مهر ۱۳۹۷

مشکلات سوء تغذیه کودکان محروم در اردبیل برطرف می‌شود

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل از شناسایی یک هزار و ۵۰۰ کودک مبتلا به سوءتغذیه در اردبیل خبر داد و گفت: با مشارکت و همراهی خیرین طرح حل مشکلات سوء تغذیه کودکان نیازمند و محروم زیر پنج سال در اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، علیرضا حسین‌نژاد در جلسه بررسی روند اجرای طرح حل مشکلات سوء تغذیه کودکان نیازمند در اردبیل اظهار داشت: در 6 ماهه نخست امسال ما توانستیم با شناسایی کودکانی که دچار مشکل سوء تغذیه هستند در راستای بهبود وضعیت جسمانی این کودکان بیش از هشت میلیارد ریال هزینه کنیم تا این کودکان بتوانند سلامتی خود را به دست آورند.

وی از شناسایی کودکان زیر پنج سال که دارای مشکل سوء تغذیه در سطح استان هستند، خبر داد و گفت: این کودکان توسط شبکه بهداشت شناسایی و به کمیته امداد معرفی می‌شوند تا با ارائه سبد غذایی برای این کودکان مشکلات آنها را برطرف کنیم چرا که بی‌توجهی به درمان این کودکان می‌تواند آسیب‌های زیادی به این کودکان، خانواده‌های آنها و جامعه وارد کند.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به شناسایی و تحت پوشش قرار گرفتن یک هزار و 500 کودک دچار سوء تغذیه در این طرح تصریح کرد: تا بهبودی کامل این کودکان و رفع مشکل سوء تغذیه آنها سبد غذایی در دوره‌های زمانی معین در بین آنها توزیع می‌شود و پس از بهبودی کودکان دیگری که دچار این مشکل هستند جایگزین آنها می‌شوند.

حسین‌نژاد افزود: در حال حاضر 600 نفر از کودکانی که دچار سوء تغذیه هستند در مناطق محروم استان اردبیل با ضریب محرومیت شش، هفت و هشت زندگی می‌کنند که با توج به این مساله حل مشکلات خانوارهای نیازمند و کودکان دچار مشکل سوء تغذیه در مناطق محروم در اولویت برنامه‌ها بوده تا مشکلات معیشتی این خانوارها برطرف شود.

 

وی خواستار کمک‌های خیرین و افراد نیکوکار برای حل مشکلات این کودکان شد و بیان کرد: در راستای تامین نیازهای غذایی کودکان زیر پنج سال که مبتلا به سوء تغذیه هستند طرح همسفره در سطح استان اجرا شده و در قالب این طرح تلاش می‌شود با حمایت‌های خیرین خانوارهایی را که در حوزه معیشتی و تغذیه با مشکل روبه‌رو هستند مشکلات آنها را برطرف کنیم.

 

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار