177185
۰۱ مهر ۱۳۹۷

نخستین دوره تخصصی تربیت مربی کودک در خوی برگزار شد

نخستین دوره تخصصی تربیت مربی کودک با محوریت طراحی بازی‌های حرکتی و ورزش‌های رشدی کودکان در خوی برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، نخستین دوره تخصصی تربیت مربی کودک با محوریت طراحی بازی‌های حرکتی و ورزش‌های رشدی کودکان، مشکلات ویژه یادگیری در نوآموزان ، شیوه‌های عملی در خلاقیت و روش‌های ارتباط با نوآموزان و غلبه بر استرس آن‌ها در موسسه آموزش عالی علامه خویی (ره) خوی برگزار شد.

در ابتدای این دوره رئیس شورای اسلامی خوی با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های تربیت مربی کودکان اظهار داشت: شورای اسلامی شهر خوی از هر نوع برنامه فرهنگی که در راستای پیشرفت و توسعه فرهنگی این شهرستان باشد، حمایت می‌کند و برگزاری چنین دوره‌هایی که می‌تواند در آینده کودکان این شهرستان نقش عمده و مستقیمی داشته باشد، لازم و ضروری است.

مجید مقدم تصریح کرد: با توجه به اینکه سال‌های اول مدرسه در رشد و تربیت کودکان نقش اساسی و تعیین‌کننده‌ای دارد، ایجاد محیط غنی و پربار همراه با کاربرد شیوه‌های آموزشی مناسب، در رشد و پرورش کودکان در این مدت نیز اهمیت زیادی دارد.

وی بیان کرد: به دلیل تعامل نزدیک کودک و مربی و ایجاد دل‌بستگی میان آن دو، سلامت جسمی و روانی مربی ضرورت و اهمیت بسیاری دارد که باید تربیت مربی خودآگاه فرایندی مستمر دانسته شود و شامل مشاوره‌های فردی و گروهی مربیان و شرکت در کارگاه‌های آموزشی-تخصصی باشد.

 

در ادامه رئیس موسسه آموزش عالی علامه خویی (ره) نیز با تأکید بر آگاهی بخشی به مربیان کودک گفت: امروزه با تغییر سبک زندگی و حضور فعال‌تر مادران در فعالیت‌های اجتماعی، نقش سایر محیط‌های اجتماعی نظیر مهدکودک و آمادگی در انتقال هنجارها و الگودهی صحیح به فرزندان، کمتر از خانواده نیست.

نصیری افزود: درواقع در شرایط کنونی، کارکرد و نقش این‌گونه مراکز نسبت به گذشته، پررنگ‌تر شده تا جایی که به گفته روانشناسان و کارشناسان امور تربیتی، این‌گونه محیط‌های اجتماعی، نه‌فقط صرفاً مکانی برای نگهداری کودکان نیستند بلکه مهم‌ترین محیط برای جامعه‌پذیری و تعلیم و تربیت بچه‌ها هستند.

وی تصریح کرد: اولویت در نظام اسلامی بر اساس معارف دینی است که طبق آن، کودک باید در کنار پدر و مادر خود پرورش یابد، اما بر اساس زندگی پیچیده و مدنی انسان امروز، وجود مهدکودک‌ها در کشور به‌شدت احساس می‌شود.

 

رئیس موسسه آموزش عالی علامه خویی (ره) افزود: این مرکز آماده تعامل با هر نهادی در جهت توسعه فرهنگی است و همیشه از برگزاری چنین دوره‌هایی استقبال می‌کنیم و امیدواریم همه نهادها در جهت توانمندسازی کارکنان خود قدم‌های مهمی بردارند.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار