177169
۰۱ مهر ۱۳۹۷

تصاویری دردناک از کودکان قحطی‌زده یمن+ فیلم

یک بنیاد خیریه روز چهارشنبه با هشدار در خصوص ادامه جنگ یمن گفت که بیشتر از پنج میلیون کودک یمنی در معرض خطر مرگ قرار دارند.

به گزارش کودک پرس ، حدود سه سال از جنگ ائتلاف سعودی- اماراتی با شیعیان یمن می گذرد. این جنگ جان میلیون ها کودک یمنی را که با بحران غذا و دارو مواجه هستند در خطر مرگ قرار داده است. یک بنیاد خیریه روز چهارشنبه با هشدار در خصوص ادامه جنگ یمن گفت که بیشتر از پنج میلیون کودک یمنی در معرض خطر مرگ قرار دارند. بنا به اعلام این بنیاد خیریه قحطی که مقیاس آن بی سابقه است جان بسیاری را در این کشورها تهدید می کند.

این بنیاد خیریه اعلام کرده است که کودکان یمن علاوه بر قحطی با خطر بمباران جنگنده های ائتلاف سعودی _اماراتی و بیماری های قابل پیشگیری ( بدلیل آنکه والدین آنها قادر نیستند این کودکان را به بیمارستان منتقل کنند) مواجه هستند. تصاویر منتشر شده تعدادی از این کودکان را در حالی که از شدت گرسنگی پوست بر استخوان شده اند نشان می دهد.

بنا به اعلام بنیاد Save The Children تعداد کودکانی که در یمن با خطر قحطی روبرو هستند به 5.2 میلیون نفر رسیده است. بنده حدیده یک شاهراه حیاتی برای ارسال غذا به یمن و 80 درصد از جمعیت آن است و هرگونه اختلال در این بندر می تواند جان صدهاهزار کودک یمنی را در خطر آنی و میلیون ها نفر را با خطر قحطی روبرو سازد. سازمان ملل متحد هشدار داده است که اختلال در ارسال غذا به یمن بخصوص از طریق بندر حدیده می تواند منجر به بدترین فاجعه قحطی و گرسنگی در طول تاریخ شود.

 

“هله تورنینگ اسچمیت”، مدیر بنیاد نجات کودکان جهان در این باره می گوید : ” بحران غذا در یمن، تبعات جدی به دنبال خواهد داشت. میلیون ها کودک یمنی نمی دانند آیا خواهند توانست وعده بعدی غذای خود را دریافت کنند. در بیمارستانی که من در شمال یمن بازدید کردم، کودکان آنقدر ضعیف شده بودند که حتی توان گریه کردن نداشتند. بدن آنها در اثر گرسنگی کاملا فرسوده شده بود. این موارد در تمام بیمارستان های یمن دیده می شود.”

 

اسچمیت افزود : ” این جنگ نه تنها کودکان بلکه تمام نسل ها در یمن را با خطرات متعدد روبرو کرده است، از خطر بمباران تا گرسنگی و همچنین بیماری های قابل پیشگیری مانند وبا. تمام طرفین درگیر در این جنگ باید بر سر یک راه حل سیاسی برای حل این بحران به توافق برسند تا این کودکان امیدواتر به آینده ای درخشان باشند.”

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

یک نظر برای "تصاویری دردناک از کودکان قحطی‌زده یمن+ فیلم"

خیلی غم انگیز و دردناکه اول خدا دوم مردم فهیم باید کمکشان کنند

آخرین اخبار