177142
۰۱ مهر ۱۳۹۷

آغاز عملیات ساخت مهدهای کودک مناطق زلزله‌زده

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: عملیات ساخت ۱۱ مهدکودک تخریب شده در مناطق زلزله‌زده با کمک خیرین آغاز شده که ساختمان آنها تا دی ماه امسال آماده بهره‌برداری خواهد بود.

به گزارش کودک پرس ، امید قادری مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه  گفت: عملیات ساخت 11 مهدکودک تخریب شده در مناطق زلزله زده با کمک خیرین آغاز شده که ساختمان آنها تا دی ماه امسال آماده بهره برداری خواهد بود.

وی افزود: با توجه به انتشارخبرهایی مبنی بر تعداد کودکان بازمانده از تحصیل در استان باید اعلام کرد که خوشبختانه دانش آموزی را نداریم که به دلیل فقر نتوانسته باشد به مدرسه برود و مردم می توانند در صورت مشاهده دانش آموزان نیازمند مراتب را به نهادهای حمایتی اعلام کنند که در اسرع وقت وسایل کمک آموزشی آن دانش آموزان فراهم شود

قادری گفت:  بسته حمایتی و کمک آموزشی به تعداد 170 کودک کار و خیابانی شناسایی شده در استان به ارزش 300 هزار تومان در قالب طرح “مهرانه” در آستانه سال تحصیلی جدید اهدا شد.

وی افزود: اجرای طرح “لبخند مهر” با کمک مشارکت مردمی و خیرین برای کودکان نیازمند و مناطق زلزله زده استان  کرمانشاه که خیرین و مردم می توانند با واریز کمک های خود به شماره حساب 2345363800 بانک ملت نزد شعبه میدان شهدا و همچنین شماره گیری #300★733★ بهزیستی را در اجرای این طرح یاری کنند

وی ادامه داد:  وسایل کمک توانبخشی دانش آموزان معلول توسط بهزیستی و همچنین پرداخت کمک هزینه سرویس مدارس به منظور ایجاد فرصت های برابر برای دانش آموزان معلول تأمین شد.

قادری  افزود: در استان کرمانشاه 305 مهد کودک وجود دارد که از این تعداد 142 مهد شهری، 107 مهد کودک نیز روستایی هستند که تعداد 22 هزار و 730 کودک در این مهدها تحت آموزش قرار می گیرند.

وی ادامه داد:شهریه مهدهای کودک بر اساس رتبه بندی به مهدهای کودک بی ستاره، تک ستاره، دو ستاره، سه ستاره و چهار ستاره(تعداد 9 مهد در استان) تعیین می شود که هر چه تعداد ستاره ها بیشتر باشد امکانات آموزشی بیشتری وجود دارد.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: تعداد 2 هزار و 777 کودک در مهدهای کودک مناطق حاشیه شهر وجود دارند که در راستای حمایت از آنها طرح یک وعده غذای گرم در محل این مهدها به منظور جلوگیری از سوء تغذیه از تاریخ 15 مهرماه سال جاری به اجرا در می یاید.

وی بیان کرد:با توجه به اینکه سال گذشته شهریه مهدهای کودک در مناطق زلزله زده رایگان بود، امسال با برنامه ریزی های صورت گرفته شهریه ها برای خانواده های نیازمند در این مناطق که نیازمندی آنها توسط نیروهای اورژانس اجتماعی بهزیستی شناسایی شود رایگان خواهد بود و همچنین شهریه برای کودکان نیازمند مناطق محروم نیز رایگان است.

قادری گفت:طی هفته گذشته با تلاش های صورت گرفته و حمایت های دولت مستمری ماهیانه 15 هزار و 500 خانوار پشت نوبتی بهزیستی استان و نیازمند برقرار شده و همچنین هرماه مددجویان می توانند سبد کالا را به ارزش 100 هزار تومان دریافت کنند.

امید قادری  اظهار داشت: امسال از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی روستایی ۲۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار برای اشتغالزایی مددجویان روستایی تحت حمایت بهزیستی استان اختصاص داده شده است.

 

وی افزود: بر همین مبنا روستاییان توانمند و دارای طرح اشتغال با مراجعه به سامانه کارا وزارت رفاه، می توانند ثبت درخواست کنند که در نتیجه کمیته ای برای آنان تشکیل می شود و در صورت تائید طرح اشتغالزایی، به بهزیستی استان معرفی خواهند شد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه این افراد بین ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان تسهیلات باسود کم دریافت می کنند، عنوان کرد: همچنین ۲۶ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان دیگر هم برای اشتغالزایی مددجویان به بهزیستی استان اختصاص یافته است.

وی افزود: در این میان از ابتدای سال تاکنون ۱۳ میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان از این اعتبار توسط بانکهای عامل به متقاضیان و مددجویان تحت حمایت جهت اجرای طرح های اشتغالزایی پرداخت شده است.

 

قادری با بیان اینکه بیشترین طرح های اشتغالزایی اجرا شده توسط مددجویان در زمینه کشاورزی و دامپروری با ۷۷۱ طرح بوده گفت: آمار تسهیلات پرداختی به متقاضیان اشتغال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجهی داشته است.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار