موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
177129
۰۱ مهر ۱۳۹۷
بندپی تصریح کرد:

آموزش‌های ارائه شده در مهدهای کودک فقط برای ۱۵ درصد کودکان کشور

سرپرست وزارت کار با ابراز تاسف از اینکه آموزش‌های ارائه شده در مهدهای کودک فقط ۱۵ درصد بچه‌های کشور را در بر می‌گیرد عنوان کرد: باید بستری فراهم شود که همه بچه‌های ایران بتوانند آموزش‌های همه جانبه‌ای را در مهد‌های کودک دریافت کنند.

به گزارش کودک پرس ، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید و به صدا درآمدن زنگ اول مهر در مهدهای کودک با حضور انوشیروان محسنی بندپی، سرپرست وزارت کار و مسئولان بهزیستی استان تهران در مهد کودک گل مریم تهران برگزار شد.

انوشیروان محسنی بند‌پی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز در مهد کودک گل مریم تهران زنگ آغاز سال تحصیلی مهدهای کودک کشور را به صدا درآورد و با تسلیت شهادت جمعی از هموطنانمان در حادثه تروریستی اهواز که در میان آنها یک کودک ۴ ساله مهد کودکی نیز وجود دارد اعلام آمادگی کرد که در سازمان تامین اجتماعی با حضور کادر پزشکی مجرب مداخلات مورد نیاز حادثه دیدگان اهواز انجام شود.

وی همچنین گفت: از طریق سازمان بهزیستی و اجرای طرح محب(مداخله در بلایا و حوادث) تلاش می‌کنیم آثار روحی ناشی از این حادثه تروریستی را برای مردم اهواز به حداقل برسانیم.

 

محسنی بندپی ضمن استقبال از حذف تکالیف درسی در سه مقطع تحصیلی ابتدای گفت: نقطه قوت بهزیستی که بر روی آن هدف گذاری شده است ایجاد نشاط در مهدهای کودک است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰۰ آدینه مهد، ۲۰۰ مهد قرآنی، هزار و ۲۰۰ حاشیه مهد، هشت هزار مهد شهری و هفت هزار و ۵۰۰ مهد روستایی در تلاش هستند برای رشد و تکامل کودکان آموزش‌های همه جانبه‌ای را ارائه دهند. ما اصرار داریم رشد و تکامل اجتماعی، ارتباطی، جسمی، روانی و … کودکان همه مورد توجه قرار گیرند و همه ابعاد وجودی کودکان به صورت درست آموزش و پایه ریزی شود.

 

سرپرست وزارت کار با ابراز تاسف از اینکه آموزش‌های ارائه شده در مهدهای کودک فقط ۱۵ درصد بچه‌های کشور را در بهره می‌گیرد عنوان کرد: باید بستری فراهم شود که همه بچه‌های ایران بتوانند آموزش‌های همه جانبه‌ای را در مهد‌های کودک دریافت کنند.

بر اساس گزارش ایکنا همچنین در ابتدای این مراسم داریوش بیات‌نژاد، مدیر کل بهزیستی استان تهران ضمن تسلیت به شهادت رسیدن جمعی از هموطنانمان در حادثه تروریستی اهواز گفت: امروز همه والدین سرمایه، امید و آینده زندگیشان را در یک مسیر قرار می‌دهند و ما امیدواریم با نشاطی که در مراکز آموزشی فراهم می‌کنیم امید به کشور بازگردد.

بیات‌نژاد با اشاره به اینکه در استان تهران ۸۰۰ مهد کودک وجود دارد، گفت: ۳۰ روستا مهد، ۱۵ مهد حاشیه‌ای و ۷۵۳ مهد شخصی در تهران فعال است وقتی از حاشیه نشینی در شهر‌های بزرگ صحبت می‌کنیم باید تاکید کنیم که یکی از اتفاقاتی که باید رخ دهد به ویژه با توجه به جمعیت زیاد حاشیه شهرها تاسیس و افزایش تعداد مهد کودک‌ها است.

 

مدیر کل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه بخش خصوصی به دنبال سود مشروع در فعالیت‌های مهد کودکی است گفت: بخش خصوصی به مناطق حاشیه‌ای نمی‌رود به همین دلیل نیاز است تشویق‌ها و تسهیلاتی برای احداث مهد کودک در این مناطق ایجاد شود. ۷۵۰ هزار بچه زیر شش سال در استان تهران داریم که ظرفیت بهزیستی برای پوشش مهد کودک این بچه‌ها کمتر از ۱۰۰ هزار نفر است و بچه‌های مناطق حاشیه‌ای از خدمات مهد‌های کودک محروم می‌مانند.

بیات‌نژاد با تاکید بر اینکه برای داشتن جمعیت جوان باهنجار باید بر روی آموزش بچه‌های زیر شش سال سرمایه گذاری کنیم گفت: باید به این بخش یارانه اختصاص دهیم.

وی خواستار حل اختلاف سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش در خصوص فعالیت‌های مهدهای کودک شد و گفت: شکل گیری کانون‌های مهد کودک در سراسر کشور چالش مهمی است که امسال انتخابات آن برگزار نشد باید دید اگر فعالیت این کانون‌ها شیوه نامه خاصی لازم دارد زودتر انجام شود.

 

وی در پایان سخنانش ضمن تاکید بر افزایش کمیت و توجه به کیفیت مهدهای کودک کشور گفت: ایجاد کانون‌های مهد کودک شهرستانی یک ضرورت است.

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار