177125
۰۱ مهر ۱۳۹۷

غذای گرم بیش از شش هزار کودک ایلامی نیازمند تامین می‌شود

کارشناس، مسئول دفتر کودکان اداره کل بهزیستی ایلام از اجرای طرح تامین یک وعده غذای گرم ویژه کودکان مهدهای روستایی، حاشیه شهر و کم برخوردار در این استان خبر داد و گفت: در مجموع شش هزار و ۵۵۹ کودک زیر پوشش اجرای این طرح قرار خواهند گرفت.

به گزارش کودک پرس ، آیت گوهری افزود: طرح تامین یک وعده غذای گرم با هدف پیشگیری از سوء تغذیه کودکان محروم و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی از 16 مهرماه به مدت 120 روز در روستا مهدها و مهدهای حاشیه شهری و محروم استان ایلام اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه این طرح امسال در 200 مهد کودک اجرا می شود، ادامه داد: در قالب اجرای این طرح پنج روز در طول هفته غذای گرم به کودکان این مهدها با حمایت مالی بهزیستی داده خواهد شد.

وی اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح در سال جاری را 17 میلیارد و 315 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: امسال سرانه هزینه این طرح برای هر کودک از 20 هزار ریال پارسال به 22 هزار ریال افزایش یافته است.

گوهری با اشاره به اینکه تمامی مهدهای کودک استان بصورت خصوصی با نظارت بهزیستی فعالیت دارند، اجرای طرح کمک به تامین شهریه کودکان نیازمند و مددجوی زیر پوشش را به تعداد یک هزار و 100 کودک و چهار میلیارد و 400میلیون ریال اعتبار از دیگر طرح های این اداره کل در حمایت از مهدهای کودک در سال جاری برشمرد.
وی طرح توسعه و تجهیز مهدهای کودک مناطق محروم این استان را دیگر طرح حمایتی بهزیستی از مهدهای کودک روستایی و مناطق محروم برشمرد که امسال در 22 مهد کودک با سرانه 20 میلیون ریال اجرا می شود.

 

بیش از 11 هزار کودک در 330 مهد کودک روستایی و شهری استان ایلام نگهداری می شوند.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار