177110
۰۱ مهر ۱۳۹۷
بیات‌نژاد خبر داد؛

وجود ۷۵۰ هزار کودک زیر ۶ سال در استان تهران/ نقش موثر بخش خصوصی در جهت آموزش کودکان مناطق کم برخوردار

مدیر کل بهزیستی استان تهران از وجود ۷۵۰ هزار کودک زیر ۶ سال در استان تهران خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، داریوش بیات نژاد مدیر کل بهزیستی استان تهران در مراسم بازگشایی مدارس و مهد کودک‌ها که امروز(یکشنبه) برگزار شد، ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی و حادثه تروریستی اخیر اظهار کرد: در مجموع در استان تهران حدود ۸۰۰ مهد کودک وجود دارد که شامل ۳۰ روستا مهد، ۱۵ مهد حاشیه‌ای و ۷۵۳ مهد شهری می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به جمعیت استان تهران بخش خصوصی به دنبال کسب سود و کسب درآمد است، بیان کرد: بخش خصوصی با توجه به جمعیت کودکان زیر ۶ سال که حدود ۷۵۰ هزار نفر هستند، در مجموع ظرفیت بهزیستی و آموزش بسیار مهم و تاثیرگذار هستند.

بیات نژاد افزود: دولت و سازمان‌های مربوط باید از بخش خصوصی حمایت کنند، چرا که بخش خصوصی می‌تواند در مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار کمک شایانی برای کودکان این مناطق داشته باشد.

مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت: شکل گیری ۷۰ درصد شخصیت کودکان در دوران کودکی است و باید شرایطی برای آمادگی کودکان در مراحل بعدی فراهم شود و اهداف پیشگیرانه در اینجا قابل پیگیری است.

 

وی با بیان اینکه اگر بخش وسیعی از یارانه‌ها به خانواده‌های دارای کودک زیر ۶ سال داده شود، جمعیت کثیری از خانواده‌ها دارای نونهالان و نوجوانان بهنجار خواهند شد تا مسیر سلامت را طی کنند، افزود: باید شرایطی فراهم شود تا جمعیت ۷۰۰ هزار کودک زیر ۶ سال از نعمت آموزش برخوردار شوند.

 

مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت: شکل گیری کانون مهد‌های کودک شهرستان‌های استان تهران، برگزاری انتخابات آن‌ها و ابلاغ شیوه نامه آن‌ها باید در دستور کار قرار گیرد. همچنین نگرانی از وجود مهد‌های غیرمجاز را داریم که اگر کانون‌ها شکل بگیرند، بازوی قدرتمندی در شناسایی این مهد‌ها خواهند بود.

 

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار