177104
۰۱ مهر ۱۳۹۷
مدیرکل بهزیستی استان تهران پیشنهاد کرد؛

تخصیص یارانه برای ثبت‌نام فرزندان خانوارهای کم بضاعت در مهدهای کودک

مدیرکل بهزیستی استان تهران آموزش پیش دبستانی در شکل‌گیری شخصیت کودکان تا ۷۰ درصد موثر است، پیشنهاد کرد یارانه‌ای برای ثبت نام کودکان خانواده‌های کم بضاعت در مهدهای کودک تخصیص یابد.

به گزارش کودک پرس ، داریوش بیات در آیین نواختن زنگ مهر در مهدکودک گل مریم اظهار کرد: در استان تهران نزدیک به ۸۰۰ مهدکودک داریم که از این تعداد ۳۰ مهدکودک روستایی، ۱۵ مهد حاشیه‌ای و ۷۵۳ مهدکودک شهری هستند.

وی با بیان اینکه جمعیت حاشیه نشین به ویژه در استان تهران رو به افزایش است، گفت: مهدهای حاشیه‌ای در استان تهران باید افزایش یابد تا عدالت آموزشی برقرار شود.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به جمعیت کودکان زیر ۶ سال استان تهران گفت: حدود ۷۵۰ هزار کودک کمتر از ۶ سال در استان تهران زندگی می‌کنند که ۵۳ هزار و ۵۷۰ نفر از آموزش‌های مهدهای کودک بهزیستی بهره‌مند هستند؛ چنانچه به همین تعداد نیز از پیش‌دبستانی‌ها استفاده کنند می‌توان گفت که ۱۰۰ هزار نفر از آموزش‌های مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌های تحت نظر آموزش و پرورش بهره‌ می‌برند.

وی ادامه داد: این موضوع بیانگر این است که کودکان مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار نمی توانند از این فرصت بهره مند شوند. احتمالا بخشی بدلیل نداشتن هزینه ثبت نام نمی‌توانند از آموزش‌ها استفاده کنند لذا پیشنهاد می‌شود یارانه‌ای برای ثبت نام کودکان خانواده‌های کم بضاعت در مهدها تخصیص یابد.

 

بیات نژاد تاکید کرد: هرچند در حال حاضر ردیفی با عنوان پرداخت کمک هزینه به خانواده‌های کم درآمد داریم اما خواستار افزایش رقم کمک هزینه ‌ها هستیم.

به گفته وی سرانه کمک هزینه پرداختی به خانوارهای فاقد تمکن مالی سالیانه ۴۰۰ هزار تومان است.

بیات نژاد با تاکید بر اینکه باید حمایت دستگاه ها در این بخش بیشتر شود گفت: آموزش پیش دبستانی در شکل‌گیری شخصیت افراد تا ۷۰ درصد موثر است و هر چه بتوانیم در پیش دبستانی سرمایه گذاری کنیم به اهداف پیشگیری از اسیب‌های سازمان بهزیستی نزدیک می شویم.

وی در ادامه به اهمیت کانون‌های مهد کودک ها اشاره کرد و افزود: شکل گیری کانون‌های استانی و شهرستانی با توجه به تعداد مراکز پیش دبستانی و مهدکودک یک ضرورت است.

 

مدیر کل بهزیستی استان تهران در پایان گفت: این کانون ها در بهبود کیفیت آموزشی و حل چالش‌ها کمک بسیاری خوبی خواهند کرد.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار