177083
۰۱ مهر ۱۳۹۷
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

آگاهی بخشی به جوانان و نوجوانان از رسالت‌های آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، آگاهی بخشی و تعمیق ارزش‌ها برای نسل جوان و نوجوان از رسالت‌های آموزش و پرورش است.

به گزارش کودک پرس ، رضا زینی‌وندمقدم، مدیر کل آموزش و پرورش لرستان، در مراسم آغاز سال تحصیلی برای کلاس اولی ها، افزود: آموزش و پرورش صحیح آینده سازان کشور زیر بنای رشد و توسعه در کشور است.

وی تعلیم و تربیت صحیح دانش آموزان را رویکرد آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: در کنار تعلیم صحیح به کادر آموزشی برای تربیت ئدانش آموزان تاکید شده است.

زینی وند، بیان کرد:  بصیرت افزایی،آگاهی بخشی و تعمیق بخشیدن به ارزش ها از دیگر رویکردهای مهم آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، خاطرنشان کرد: همکاری دستگاه های فرهنگی با آموزش و پرورش جهت انتقال و تعمیق بخشیدن به ارزش ها ضروری است.

زینی وند، با اشاره به اینکه دانایی و آگاهی از مولفههای مهم قدرت است، گفت:  پرداختن به جایگاه معلم و تقویت تعلیم و تربیت مهم ترین زیر ساخت تحقق رشد و توسعه است.

وی افزود: سرمایه گذاری در حوزه آموزش و پرورش تضمین کننده سرمایه گذاری در دیگر بخش ها و به نوعی زیرساخت زیرساخت های هر جامعه است.

زینی وند، با اشاره به طرح تحول در آموزش و پرورش و دغدغه های رهبری در این حوزه، بیان کرد: طرح تحول آموزش و پرورش به‌عنوان ارزشمندترین سند بالادستی نظام تعلیم و تربیت در حال اجراست.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، گفت: در این سند پنج استراتژی مهم، کاهش تمرکز، مشارکت‌پذیری، عدالت‌محوری، مدرسه‌محوری و رویکرد فرهنگی با محوریت تحول در محتوا و برنامه‌های آموزشی و پرورشی و تحول در نحوه مدیریت آموزش و پرورش امروزه در حال اجراست.

زینی وند، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، ابراز کرد: امسال ۳۴۲هزار دانش‌آموز در قالب ۱۶ هزار و ۵۲۰  کلاس درس مشغول تحصیل می شوند.

وی اظهار کرد: همچنین همزمان با سال تحصیلی جدید 25 هزار نیروی معلم در سال تحصیلی جدید در مدارس مشغول فعالیت خواهند شد.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار