177080
۰۱ مهر ۱۳۹۷

خوشقدم: فکر کاراته‌کاهای نوجوان مدال المپیک است/ باید با بزرگسالان تمرین کنیم

سرمربی تیم ملی کاراته نوجوانان دختران گفت: فکر همه‌ی بازیکنان ما کسب مدال المپیک جوانان است و برای کسب آمادگی باید با قهرمانان تیم بزرگسالان تمرین کنیم.

به گزارش کودک پرس ، سمانه خوشقدم در مورد نحوه برگزاری اردوهای تیم ملی کاراته نوجوانان برای کسب آمادگی جهت حضور در بازی‌های المپیک جوانان ۲۰۱۸ بوینس‌آیرس، توضیح داد: خوشبختانه توانسته‌ایم ۷ مرحله اردو را تا به امروز برگزار کنیم و دو مرحله اردوی دیگر داریم تا به اوج آمادگی برسیم. فکر می‌کنم اگر این دو دوره اردو را هم برگزار کنیم به آمادگی کامل جهت حضور در المپیک جوانان می‌رسیم.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به نبود مسابقات و اردوهای تدارکاتی، می‌توان به مدال آوری این تیم در المپیک جوانان امیدوار بود؟ توضیح داد: به این تیم و بازیکنان ایمان دارم. زمانی که این تیم را تحویل گرفتم هیچ‌کس از مسئولان  و کادرفنی به کسب سهمیه امیدوار نبودند ولی، الآن با صد در صد سهمیه عازم آرژانتین خواهیم شد. امیدوارم بتوانیم نتایج خوبی را هم در این مسابقات کسب کنیم، این کاراته‌کاها توانایی بالا و لیاقت بهترین‌ها را دارند.

سرمربی تیم ملی کاراته نوجوانان دختران با اشاره به کمبود امکانات اردوها، تصریح کرد: برای مسابقات بزرگی مثل المپیک باید کمپ‌های تمرینی داشت تا با تیم‌های کشورهای دیگر اردوها و مسابقات تدارکاتی را برگزار کرد که متاسفانه، این مهم برای تیم‌های پسران و دختران ما صورت نگرفت. ما برای مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک به دلیل نداشتن مسابقات تدارکاتی، از تیم‌های امید و بزرگسالان برای آماده‌سازی تیم نوجوانان استفاده کردیم. به همین دلیل در ادامه راه نیز تیم‌های بزرگسالان را نیاز داریم تا خلاء نبود بازی‌های تدارکاتی را تا حدودی پر کنیم.

او افزود: حضور قهرمانان در تمرینات تیم نوجوانان و جوانان برای آمادگی تیم‌های پایه کمک کننده است و به گونه‌ای باید به تیم نوجوانان کمک کنند. برای دو مرحله اردوی باقی مانده حضور قهرمانان کمک کننده است و امیدوارم با این سیاست بتوانیم موفق باشیم.

مربی تیم‌های پایه کاراته ایران ادامه داد: همه‌ مسئولان تلاش خود را کردند تا آن‌جا که ممکن است شرایط برای برگزاری اردوهای تیم ما مناسب باشد اما از نظر امکانات خیلی اذیت شدیم. برای برگزاری تمرین‌های بدنسازی به آکادمی ملی المپیک می‌رفتیم و برای تمرین‌های میدانی به ورزشگاه کشوری. این رفت و آمدها خیلی اذیتمان کرد.

خوشقدم در مورد میزان آمادگی نگین آلتونی نیز توضیح داد: من از همان ابتدا ایمان داشتم که اتفاقات خوبی برای آلتونی در راه است. او قهرمان آسیا است و در مسابقات کرواسی هم برترین‌های آسیا در گروهش بودند. امید زیادی داشتم که او با وایلد کارت سهمیه سوم ما را در المپیک جوانان کسب می‌کند که خوشبختانه همینطور شد. به همین دلیل هیچگاه تمرینات او را قطع نکردیم و کنار دو ملی‌پوش اعزامی ما به آرژانتین، تمریناتش را پیگیری می‌کرد. در یک بازه زمانی به ما گفتند که این سهمیه به او تعلق نمی‌گیرد اما باز هم او را در اردو نگه داشتیم تا اینکه خبر خوب تعلق گرفتن سهمیه را به ما اطلاع دادند، به همین دلیل او نیز از تمرینات جا نماند و در آمادگی خوبی به سر می‌برد.

او همچین در مورد تیم‌ها و رقبای نمایندگان ایران در المپیک جوانان ۲۰۱۸ بوینس‌آیرس، اظهار کرد: شرایط به گونه‌ای نیست که بتوانم بگویم چه تیمی برای ما حریف اصلی است. با توجه به هر بازیکن رقبا متفاوتند. برای یکی تایلند، برای یکی روسیه و برای دیگری هم انگلیس. اما در مجموع به این صورت نیست که ایران دست و پا بسته باشد و مطمئن باشید این تیم توانایی بسیار بالایی دارد. من با مربیان برخی از تیم‌ها ارتباط دارم و می‌دانم که همگی حساب ویژه‌ای روی تیم ایران بازکرده‌اند.

خوشقدم در پایان افزود: رقبا با دقت زیادی ایران را زیر نظر دارند اما رقبا را آنالیز کرده‌ایم، تمریناتمان به گونه‌ای است که ملی‌پوشان بتوانند مقابل حریفان بهترین عملکرد را داشته باشند. مطمئنا تیم ایران می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشند و فکر همه‌ی بازیکنان ما کسب مدال المپیک است.

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار