موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
176777
۳۱ شهریور ۱۳۹۷
ذوالقدر عنوان کرد؛

محصولات فرهنگی کودک و نوجوان کشور در اختیار آثار خارجی

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس از وضعیت کتب داستانی در حوزه کودک و نوجوان و عدم حمایت مسئولان فرهنگی از محصولات داخلی انتقاد کرد.

به گزارش کودک پرس ، سیده فاطمه ذوالقدر در خصوص وضعیت کتاب کودک و نوجوان در کشور گفت: کتاب های داخلی که در حوزه کودک و نوجوان در کشور وجود دارد، کافی نیست بلکه با توجه به ظرفیت کشور باید فعالیت خود را در این حوزه گسترس دهند.

نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید حوزه نشر در کشور بیشتر بر روی کتاب هایی سرمایه گذاری کنند که بتواند میراث و تاریخ ملی و اسلامی ما را ترویج کند و بر کتب خارجی که با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما تناسبی ندارد، بسنده نکنند؛ لذا متاسفانه این خلاء در حوزه کودک و نوجوان و در کتب داستانی وجود دارد که با وجود قهرمانان ملی و مشاهیر موجود در تاریخ کشور ولی اغلب داستان ها و رمان ها خارجی هستند و هیچ توجهی به گسترش حوزه نشر کتب داستانی داخلی صورت نمی گیرد.

آثار خارجی در حوزه کودک و نوجوان از آثار داخلی بیشتر است

وی ادامه داد: در نمایشگاه کتاب و با دیدن غرفه های مختلف در حوزه کودک و نوجوان بیشتر آثار خارجی بوده و آثار ایرانی کمتر مشاهده می شود و این ضعف بزرگی برای فرهنگ کشور است که آثار خارجی بیشتر از آثار داخلی است.

ترویج فرهنگ غربی ماحصل گسترش کتب داستانی خارجی در کشور

این نماینده مجلس در دوره دهم افزود: آثار و تبعات منفی از نتایج ورود داستان های بیگانه و خارجی به حوزه کودک ونوجوان است و اگر برای ترویج داستان های ملی و ایرانی، اقدامی صورت نگیرد، باعث ترویج فرهنگ غربی در کشور خواهد شد، زیرا غالب مخاطبان کتب داستانی کودکان و نوجوانان هستند و اینکه در سن شکل گیری شخصیت قرار دارند و این امکان وجود دارد که آثار خارجی تبعات منفی بر روی افکار آنها و شخصیت آنها بگذارد.

عدم حمایت مسئولان فرهنگی از محصولات داخلی شایسته نیست

ذوالقدر گفت: در این خصوص افرادی نیز وجود دارند که در حوزه کتب داستانی برای کودکان و نوجوانان آثار درخور توجهی دارند ولی بدلیل عدم حمایت از جانب ناشران و مسئولان فرهنگی کشوورشان، آثارشان درحال خاک خوردن است و نمی توانند در بازار بفروش برسانند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: از دولت و مسئولان فرهنگی کشور علی الخصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار می رود با حمایت از محصولات فرهنگی داخلی، زمینه ساز ارتقای سطح فرهنگی جامعه باشند و حوزه کودک و نوجوانان را بیش از بیش مورد توجه و حمایت های خود قرار دهند.

منبع: خانه ملت
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار