موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
176356
۲۶ شهریور ۱۳۹۷
سید ضیاء هاشمی:

درجه‌بندی سنی فیلم‌های کودک/ ارزیابی توسط جامعه‌شناسان و روانشناسان

دبیر کمیته انضباطی کارگروه اکران گفت: نظام درجه‌بندی سنی، خانواده‌ها را در انتخاب فیلم‌هایی که می‌خواهند به تماشای آن بنشینند، کمک خواهد کرد. این موضوع در سینما محدود نمی‌شود و باید در شبکه نمایش خانگی نیز به کار برود.

به گزارش کودک پرس ، سید ضیاء هاشمی دبیر کمیته انضباطی کارگروه اکران، درباره تصویب نظام رتبه‌بندی سنی برای فیلم‌های سینمای ایران گفت: خوشبختانه به تازگی نظام درجه‌بندی سنی فیلم‌های سینمای ایران تصویب و ابلاغ شد و این به معنای آن است که از این پس تمامی فیلم‌های سینمای ایران باید درجه‌بندی سنی شوند، حتی فیلم‌های کودک و نوجوان!

وی ادامه داد: این نظام درجه‌بندی سنی باید به گونه‌ای پیش برود که خانواده‌های ایرانی به راحتی بتوانند به آن اعتماد کرده و برای برنامه‌ریزی تماشای یک فیلم از آن کمک بگیرند. البته این موضوع در سینما محدود نمی‌شود و باید در شبکه نمایش خانگی نیز به کار برود.

دبیر کمیته انضباطی کارگروه اکران بیان کرد: بعضاً خانواده‌ها با این مشکل روبه‌رو هستند که فیلمی را انتخاب می‌کنند تا در سالن‌های سینما، همراه با خانواده به تماشای آن بنشینند؛ اما این فیلم مناسب سن فرزندان کوچکشان نیست و به همین خاطر، تماشای فیلم در سینما را از سبد تفریحات خود خارج می‌کنند؛ اما نظام درجه بندی سنی خانواده‌ها را راهنمایی می‌کنند که شاهد چه نوع محتوایی در فیلم خواهد بود و دیگر این خانواده است که تشخیص می‌دهد که کودکش این فیلم را تماشا کند یا نکند.

هاشمی خاطر نشان کرد: قرار است تیمی متشکل از کارشناسان خانواده، کارشناسان اجتماعی، کارشناسان روانشناسی و … آثار سینمای ایران را ارزیابی کرده و درجه‌بندی سنی کنند، این تیم در حال تشکیل است و به‌زودی کار خود را آغاز خواهد کرد. شاید به بار نشستن نظام درجه‌بندی سنی یک سال به طول بیانجامد؛ اما چیزی مشخص است، این خواهد بود که تمامی فیلم‌های سینمای ایران از این پس باید درجه بندی سنی شده و به صورت مشخص در تبلیغاتشان اعلام کنند که فیلمشان مناسب چه سنی است.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار