176276
۲۶ شهریور ۱۳۹۷
رئیس بیمارستان مادر و کودک شیراز:

۱۶ ماه از بیمه سلامت و تأمین اجتماعی طلب داریم/ کاهش تعرفه و افزایش هزینه‌ها بار سنگینی بر دوش بیمارستان‌ها

رئیس بیمارستان مادر و کودک شیراز که در اعتراض به عدم پرداخت معوقات و تعیین سقف پذیرش بیمار با بیمه تأمین اجتماعی و سلامت قطع ارتباط کرده است، مدیریت ارائه خدمات در بیمارستان‌ها را به‌صورت ضربتی غیرمنطقی دانست.

به گزارش کودک پرس ،مسعود امینی در توضیح علت قطع ارتباط این بیمارستان با بیمه سلامت و تأمین اجتماعی اظهار داشت: بیمارستان مادر و کودک یک بیمارستان خیریه‌ای است که به همراه بیمارستان‌های خصوصی شیراز حدود 16 ماه از هردو بیمه تأمین اجتماعی و سلامت طلب دارد.

وی ادامه داد: تعرفه‌ای که دولت از سال گذشته برای بیمارستان‌های خصوصی و خیریه‌ای مشخص کرد 30 الی 40 درصد کاهش داشته است درحالی‌که هزینه‌ها و حقوق افزایش یافته است.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی مادر و کودک غدیر شیراز افزود: کیفیت خدمات در مراکز خصوصی به‌واسطه حضور اساتید و سیاست مراکز ممتاز و قابل‌توجه است و ایجاد سقف خدمات درمانی عوارض و مشکلات خاصی ایجاد کرده است.

این پزشک متخصص گفت: سقف پذیرش بیمار با اصل حق انتخاب بیمار و حقوق او منافات دارد.

 

امینی خاطرنشان کرد: بیمارستان‌ها به دلیل افزایش جمعیت و سیاست کلی نظام سلامت مجبورند که خدمات خود را توسعه بدهند، مگر می‌شود که بیمارستانی خدماتش را در سال 97 کمتر از سال 96 ارائه کند؟ این مسئله با روح ارتقا و پیشرفت منافات دارد.

وی با بیان اینکه تعیین سقف پذیرش بیمار برای ما منطقی نیست، ابراز داشت: شاید در آینده بتوان خدمات را مدیریت کرد اما به‌یک‌باره و به‌صورت ضربتی قابل‌اجرا نیست.

رئیس بیمارستان مادر و کودک شیراز در پایان تصریح کرد: بیمارستان خیریه‌ای از بودجه دولتی استفاده نمی‌کند و کاملاً خودگردان است، تعرفه پایین و هزینه‌های جاری زیاد بار سنگینی بر دوش بیمارستان است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، بیمارستان‌های خصوصی شیراز بدلیل مطالبات سنگین از بیمه تأمین‌ اجتماعی و بیمه سلامت، طی اقدامی هماهنگ از سوم شهریورماه هیچ بیماری را با دفترچه بیمه پذیرش نمی‌کنند و این موضوع سبب بروز مشکلات متعدد و دلخوری شدید مردم شده است.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار