176252
۲۶ شهریور ۱۳۹۷

۲۵۸ کودک مبتلا به سرطان زیر چتر بنیاد شمیم مهر اردبیل

رئیس بنیاد حمایت از کودکان سرطانی استان اردبیل گفت: ۲۵۸ کودک مبتلا به سرطان زیر چتر بنیاد شمیم مهر اردبیل قرار دارد.

به گزارش کودک پرس ، رئیس بنیاد حمایت از کودکان سرطانی اردبیل در نشست هم اندیشی  با اصحاب رسانه با اشاره به وضعیت بیماران سرطانی در اردبیل گفت: تعداد کل کودکان مبتلا به سرطان تحت پوشش بنیاد شمیم مهر اردبیل 258 نفر بوده و هزینه‌های درمانی پرداخت شده برای این تعداد از کودکان از سال 85 تاکنون در حدود 11 میلیارد و 961 میلیون ریال بوده است.
به گفته قرآن نویس هزینه‌های درمانی سال گذشته  افزون بر 2 میلیارد ریال  بود. بطوریکه نزدیک به 70 کودک تحت پوشش این مرکز بهبود یافته و یا در حال گذراندن دوره کنترلی و درمانی هستند. وی ادامه داد: تعداد 155 مورد پرونده بیماران متفرقه غیرسرطانی در این مرکز وجود دارد بطوریکه که بیش از پیش نیازمند مشارکت  خیران در امر حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بیماران سرطانی هستیم.

رئیس بنیاد حمایت از کودکان سرطانی استان اردبیل در ادامه به اقدامات دیگر انجام یافته در این بنیاد اشاره کرد وگفت: هرسال این مرکز با حمایت‌ خیرین و نیکوکاران در تمامی فصول نیازهای ضروری این کودکان را تامین و در اختیار آنها می گذارد بطوریکه از  اواخر شهریور و همزمان با آغاز سال تحصیلی به توزیع نوشت‌افزار این  دانش‌آموزان و در اوایل زمستان نیز پوشاک گرم برای افراد تحت پوشش خود تامین و اهدا می کند.

به گفته قرآن نویس بنیاد حمایت از کودکان سرطانی شمیم مهر استان اردبیل تمامی هزینه‌های بیمارستانی کودکان مبتلا به سرطان تحت پوشش بنیاد به ویژه در بخش خون و آنکولوژی بیمارستان بوعلی و در صورت نیاز سایر بیمارستان‌های دولتی و غیردولتی انجام می دهد.
وی همچنین اضافه کرد: هزینه‌های درمانی جانبی نیز شامل فیزیوتراپی، تهیه پروتز، کاردرمانی، شنوایی سنجی؛ گفتار درمانی؛ مشکلات پوستی و … پس از ارائه دستور پزشک و مدارک مربوطه پرداخت می‌گردد.

 

رئیس بنیاد حمایت از کودکان سرطانی استان اردبیل اقدامات دیگر انجام شده در این موسسه را یادآور شد و گفت:  بنیاد حمایت از کودکان سرطانی شمیم مهر اردبیل کودکان سرطانی دارای مشکلات بینایی را به متخصص چشم خدمات داندانی این بیماران را به دندانپزشکی و هزینه‌های جابجایی بیماران تحت پوشش خود را  به شهرها و بیمارستانهای دیگر فراهم می کند.   قرآن نویس همچنین با اشاره به برنامه های فرهنگی انجام شده برای کودکان تحت پوشش این بنیاد را تشریح کرد و افزود: انجام خدمات آموزشی، فرهنگی و هنری شامل کلاس‌های تقویتی درس خصوصی، انفرادی و یا گروهی آموزشی موسیقی، قصه‌گویی، بازی درمانی، موسیقی درمانی و قصه درمانی توسط کارشناسان مجرب انجام می‌گیرد.
وی در ادامه  از راه‌اندازی کلینیک پزشکی و دندانپزشکی با مساعدت خیرین و دندانپزشکان داوطلب خبر داد و افزود: در سال 82 بنیاد حمایت از کودکان مستمند و بی‌سرپرست استان اردبیل با توجه به ضرورت‌هایی که احساس می‌شد، تشکیل گردیده و فعالیت‌های این مجموعه با سرعت و قدرت لازم در حال انجام است.

رئیس بنیاد حمایت از کودکان سرطانی اردبیل با اشاره به اینکه راه اندازی کلینیک تخصصی بیماران سرطانی در اردبیل یکی از آرزوها و دغذغه‌های من است، یادآور شد: با وجود بهره‌مندی از منابع مالی و زیرساخت‌های لازم، موفق به این کار نشده ایم بطوریکه امیدواریم با همکاری و قول مساعد پزشکان متخصص به این کار مهم دست یابیم.

 

ساخت 371 مدرسه توسط خیرین در اردبیل
در ادامه رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اردبیل از ساخت 371 مدرسه در قالب هزار و 473 کلاس از زمان تاسیس این مجمع خیرین در استان خبر داد و گفت: این مدارس با کمک خیرین ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.   وی با اشاره به اینکه 30 طرح مدرسه سازی در قالب 139 کلاس درس در دست اجرا است، بیان کرد: تاکنون 20 جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان برگزار شده است.

قرآن نویس نامگذاری خیابان خیرین ، نامگذاری مدارس به نام خیرین و همچنین نامگذاری میدان علیپور خیر مدرسه ساز را از اقدامات فرهنگی در راستای تقدیر از عمل نیک خیرین دانست.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار