176050
۲۵ شهریور ۱۳۹۷
مدیرکل اوقاف استان بوشهر:

همایش «احلی من العسل» در ۲۰بقعه متبرکه استان بوشهر برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از برگزاری همایش «احلی من العسل» ویژه نوجوان عاشورایی مصادف با ششم محرم الحرام در۲۰ بقعه متبرکه استان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل پور، در جمع خبرنگاران گفت: تجمع نوجوانان عاشورایی «احلی من العسل» در روز یکشنبه ۲۵ شهریور ماه مصادف با ششم محرم الحرام از ساعت ۱۰ صبح با تجمع دانش آموزان در بقاع شاخص استان برگزار می‌شود.

وی گفت: سوگواره «احلی من العسل» باحضور دانش‌آموزان پسر مقاطع مختلف تحصیلی راهنمایی و متوسطه استان به یاد شهید نوجوان کربلا حضرت قاسم بن الحسن(علیه‌السلام) برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان بوشهر هدف از برگزاری این همایش را شناخت نوجوانان و جوانان با شخصیت حضرت قاسم(علیه‌السلام) دانست و افزود: همایش احلی من العسل همانند سال‌های گذشته به صورت همزمان با سراسر کشور در استان بوشهر نیز برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: اجرای گفتمان‌های دین‌مداری و بهره‌برداری از آموزه‌های دینی و تشویق و ترغیب جوانان و دانش آموزان به امور دینی و انقلاب‌گرایی از دیگر اهداف مورد نظر است.

 

حجت الاسلام اسماعیل پور تصریح کرد: باید در هر ویژه برنامه یک سخنران حضور داشته باشد و بصیرت‌ افزایی شرکت‌کنندگان در مراسم عزاداری سالار شهیدان مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به نام‌گذاری این سوگواره اظهار کرد: عبارت «احلی من العسل» در واقع پاسخی است که حضرت قاسم بن الحسن(علیه‌السلام) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام) در جواب این که «مرگ در نزد تو چگونه است» و این نوجوان ۱۳ ساله با عبارت «مرگ در نزد من شیرین‌تر از عسل (احلی من العسل) است» نام گذاری شده است.

 

مدیرکل اوقاف استان بوشهر افزود: این مراسم در مرکز استان در حسینیه عاشقان ثارالله راس ساعت ۱۰ صبح واقع در خیابان بیسیم با همکاری سازمان بسیج دانش آموزی و فرماندهی سپاه امام صادق (علیه‌السلام) برگزار می شود.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری حوزه

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار