175928
۲۴ شهریور ۱۳۹۷
با تصویب و اجرای قانون پیشگیری از معلولیت؛

جلوگیری از تولد ۱۵۰۰ کودک معلول در کشور

قائم مقام سازمان بهزیستی کشور در گلپایگان: با تصویب و اجرای قانون پیشگیری از معلولیت از تولد ۱۵۰۰ کودک معلول در کشور جلوگیری شده است.

به گزارش کودک پرس ، پهبد پورشبانان با اشاره به اقدامات سازمان بهزیستی کشور در حوزه های مختلف گفت: در حوزه اجتماعی در راستای مبارزه با فقر مطلق نیز از ابتدای تاکنون 250هزار نفر به افراد مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی افزوده شده و تا پایان شهریور تعداد مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در کشور به 750 هزار نفر خواهد رسید.

وی افزود:مبلغ دریافتی مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی نیز از یک میلیون و 480هزار ریال در سال گذشته به مبلغ یک میلیون و 630هزار در سال جاری افزایش یافته است.

قائم مقام سازمان بهزیستی کشور با اشاره به افزایش مراکز اورژانس اجتماعی در کشور گفت: از ابتدای سال96 تاکنون بیش از 160مرکز اورژانس اجتماعی در کشور راه اندازی و در حال حاضر تعداد اورژانس های اجتماعی کشور به 350مرکز رسیده است.
پورشبانان با بیان اقدامات سازمان بهزیستی کشور در حوزه توان بخشی نیز گفت: از ابتدای سال تاکنون 100درصد وسایل توان بخشی معلولان در استان های کم برخوردار تامین شده و در صدد تامین نیاز معلولان در سراسر کشور هستیم.

قائم مقام سازمان بهزیستی کشور از مرکز نگهداری سالمندان رئوف و مرکز نگهداری معلولان جسمی حرکتی ویژه دختران زیر 14سال گلپایگان بازدید کرد.

وی در حاشیه بازدید از این مرکز گفت: سازمان بهزیستی بخشی از هزینه های نگهداری معلولان جسمی حرکتی را که خانواده ها قادر به نگهداری آنان در منزل نیستند و آنان را مرکز نگهداری معلولان می سپارند در قالب پرداخت یارانه به این مراکز تامین می کند.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار