175885
۲۴ شهریور ۱۳۹۷

مراسم شیرخوارگان حسینی در لبنان برگزار شد

همزمان با پنج هزار و ۳۰۰ نقطه در ایران و ۴۱ کشور جهان، مراسم بزرگ شیرخوارگان حسینی جمعه با حضور هزاران مادر و کودک لبنانی در مجتمع سیدالشهدا در حومه جنوبی بیروت برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، در چهارمین روز از ماه محرم و در روز جهانی حضرت علی اصغر (علیه‌السلام) شیرخواره کربلا، مادران عاشورایی در لبنان، کودکان و شیرخوارگان خود را به این مراسم با شکوه آوردند تا با خط سرخ حسینی تجدید بیعت کنند و تسلای خاطر حضرت رباب (سلام‌الله علیها) باشند.
این مراسم که همه ساله به همت «هیات زنان حزب الله» برگزار می شود، جمعه از ساعت 9:30 دقیقه به وقت بیروت، با قرائت قرآن آغاز شد. پس از آن شرکت کنندگان با گوش سپردن به مرثیه سرایی بر مصائب اهل بیت علیهم السلام در روز عاشورا گریستند.
همچون سال های گذشته نذرنامه و قسم بانوان عاشورایی و شیرخوارگان حسینی نیز قرائت شد و حاضران تاکید کردند که همچنان به خط مقاومت که همان خط سرخ کربلاست، پایبندند.

در این مراسم نمایش کوتاهی هم اجرا شد که مفاهیم و رخدادهای عاشورا را تا عصر حاضر روایت می کرد و حکایت از این داشت که رزمندگان و شهدای امروز که برای نبرد با تروریسم و صهیونیسم به جبهه ها می شتابند، لبیک گویان واقعی به ندای «هل من ناصر ینصرنی» سالار شهیدان هستند.

از جمله شرکت کنندگان در این مراسم، همسران و فرزندان شهدایی بودند که طی سالهای گذشته در نبرد با تکفیری ها به شهادت رسیده اند. برخی از این فرزندان یا پس از شهادت پدر به دنیا آمدند یا فقط چند ماه آغوش او را حس کرده اند.

نقطه عطف مراسم شیرخوارگان حسینی در لبنان، لحظاتی بود که مادران عاشورایی در حالی که فرزندان خود را بر دست گرفته بودند، شعار می دادند «ماترکتک یا حسین» یعنی ای حسین(علیه‌السلام) ما تو را رها نکردیم، و با تقدیم جان و مال و فرزندانمان همچنان در راه دفاع از اسلام ایستاده ایم.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار