موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
175704
۲۲ شهریور ۱۳۹۷

روایتی متفاوت از وقایع کربلا در «بچه‌های فرات»

رمان «بچه‌های فرات» اثر لیلا قربانی ویژه گروه سنی نوجوان و روایت تصمیم چند نوجوان درباره همراهی امام حسین(علیه‌السلام) منتشر شد.

به گزارش کودک پرس ، رمان «بچه‌های فرات» اثر لیلا قربانی با نگاهی به واقعه کربلا در سال ۶۱ هجری از سوی انتشارت کتاب جمکران برای نوجوانان منتشر شده است.

 

قربانی در این داستان به چند نوجوان می‌پردازد که روزگار خود را با سرگرمی‌ها و ماجراجویی‌های نوجوانانه می‌گذرانند، در روزهایی که خبر سفر امام حسین(علیه السلام) و یارانش به کوفه منتشر شده است، مقابل دوراهی مهمی قرار می‌گیرند. سرانجام با پشت سر گذاشتن ماجراهایی، هر کدام راه خودشان را در مقابله سپاه یزید با کاروان امام حسین علیه‌السلام انتخاب می‌کنند.

 

در بخشی از این داستان می‌خوانیم: «امروز یک مهمان از دارالحکومه کوفه داشتیم. پیامی از عبیدالله برایمان آورده بود. پچ پچ و همهمه شروع شد. این را همه می‌دانستند. با اشاره‌های پدر سعد ساکت شدند.

حسین‌بن‌علی با امیرالمؤمنین یزید بیعت نکرده و به سوی کوفه در حرکت است. گوش‌های همه، به خصوص حبیب و علی تیزتر شد.

عبیدالله، مسلم فرستاده او را کشته و هانی بن عروه را با اینکه بزرگ قبیله مذحج بود، به جرم پناه دادن به مسلم دار زده است. حالا هم هر کسی به دنبال کوچک‌ترین کمکی به حسین بن علی باشد، دستگیر می‌کند. بدانید تمام راه‌های اطراف کوفه را سرباز گذاشته‌اند. عبیدالله به همه قبایل، روستاها و شهرهای اطراف، پیک فرستاده و هشدار داده که اگر کسی از آنها در فکر یاری حسین‌بن‌علی باشد، آن قبیله را به شدت مجازات خواهد کرد.

خیلی‌ها ترسیده بودند، بعضی‌ها با هم صحبت می‌کردند، بعضی هم مثل حبیب به فکر فرو رفته بودند و علی زیرچشمی پدرش را نگاه می‌کرد. می‌دانم که حفظ روستا و قبیله برای تک تک ما اولویت دارد. ما با خون دل، کار و تلاش، این زندگی را برپا کرده‌ایم. پس هر کدام از شما باید مسئول رفتار خودش و افراد اطرافش باشد.»

 

گفتنی است، انتشارات کتاب جمکران، کتاب «بچه‌های فرات» را درقالب ۱۴۰ صفحه با شمارگان دو هزار نسخه در قطع پالتویی به قیمت ۷۰۰۰ تومان منتشر کرده است.

 

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار