175660
۲۲ شهریور ۱۳۹۷
عضو کمیته کشوری تغذیه با شیر مادر:

چگونه کودک را از شیر مادر بگیریم؟

عضو کمیته کشوری تغذیه با شیر مادر تصریح کرد: مادران پس از دو سالگی باید به آرامی کودک را از شیر بگیرند و به خاطر داشته باشند ابتدا باید دفعات شیردهی در طول شب را کاهش دهند.

به گزارش کودک پرس ، ناصر کلانتری درباره نحوه گرفتن کودکان از شیر مادر، گفت: به مادران توصیه می‌شود پس از دوسالگی به‌تدریج و با تدبیر تمایل کودک به مصرف شیر مادر را کاهش دهند؛ زیرا هرگونه رفتار خشن، عجولانه، غیراخلاقی و منطقی موجب بروز مشکلات روحی و روانی در کودکان می‌شود.

وی افزود: برای مثال اگر مادری به کمک استفاده از چسب، بتادین و … به کودک وانمود کند که سینه مادر دچار زخم شده و کودک قادر به استفاده از شیر مادر نیست، کودک دچار افسردگی یا خشونت می‌شود؛ زیرا تحمل و درک این مسئله از عهده آن‌ها خارج است.

این عضو کمیته کشوری تغذیه با شیر مادر یادآور شد: به مادران توصیه می‌شود به‌تدریج و با کاهش دفعات شیردهی در طول شب اقدام به کاهش تمایل کودک به مصرف شیر مادر کنند. برای مثال به مادران توصیه می‌شود به مدت 10 الی 12 روز تا ساعت 2 بعدازظهر شیردهی به فرزندشان نداشته باشند و پس از آن نیز تعداد شیردهی را کاهش دهند و تلاش کنند کودک در این بازه زمانی از سایر مواد غذایی استفاده کند.

کلانتری تصریح کرد: پس از این مرحله مادران باید مجدد به مدت 10 الی 2 روز تا ساعت 20 بعدازظهر شیردهی نداشته باشند تا کودک تمایل به مصرف سایر مواد غذایی پیدا کند.

این عضو انجمن علمی تغذیه با شیر مادر خاطرنشان کرد: پس از مرحله دوم مادران باید توجه داشته باشند در طول شب نباید شیردهی داشته باشند.

وی افزود: مادران باید با این مسئله منطقی برخورد کنند زیرا کودکان طی دو سال ابتدای زندگی به‌شدت به شیر مادر و آغوش مادر وابسته هستند و هرگونه رفتار غیرمنطقی می‌تواند آثار سوء برجای بگذارد.

منبع: آنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار