175629
۲۲ شهریور ۱۳۹۷

شناسایی ۲۳ کودک کار طی سال جاری در زنجان/ ۱۱ دستگاه در حوزه کودکان کار همکاری دارند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: سال قبل ۱۰۰ کودک کار و امسال نیز ۲۳ کودک شناسایی شده است که البته در حوزه وظیفه‌ای خود حمایت‌های لازم را از آنها انجام می‌دهد.

به گزارش کودک پرس ، محمد محمدی قیداری درباره ساز و کار شناسایی کودکان کار و حمایت از آنها اظهار کرد: سازمان بهزیستی و به تبع آن ادارات کل بهزیستی استان‌ها طبق آئین‌نامه ساماندهی کودکان کار و خیابانی مصوب سال 1384 وظایف خود را اجرایی و عملیاتی می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه در آئین‌نامه مذکور مسؤولیت‌های مربوط به 11 ارگان ذیربط در حوزه کودکان کار مشخص و تعریف شده است؛ اضافه کرد: بر این اساس سازمان فنی و حرفه‌ای؛ آموزش و پرورش؛ نیروی انتظامی؛ وزارت دادگستری؛ وزارت بهداشت و درمان؛ شهرداری‌های کل کشور و بیمه خدمات درمانی نیز در این حوزه وظایفی دارند که مکلف به انجام آن هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های بهزیستی استان زنجان در حوزه کودکان کار به صورت تخصصی بیان کرد: در این زمینه از دو سال قبل یک مؤسسه غیردولتی آغاز به فعالیت کرده است که حمایت‌های لازم را از این بخش از کودکان انجام می‌دهد.

محمدی قیداری با اشاره به اینکه تعریف کودک کار در زنجان در واقع آن چیزی نیست که در بسیاری از شهرها موجود است؛ گفت: استان در این حوزه وضعیت خوبی دارد و در زنجان ما به آن معنا کودک کار نداریم.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه اغلب کودکان کار در زنجان به علت فقر و نداشتن پشتوانه مالی از سوی خانواده مجبور به کار کردن می‌شوند و در واقع دارای خانواده هستند؛ تصریح کرد: سیاست بهزیستی در چنین شرایطی حمایت مالی از خانواده کودک و آموزش آنهاست که در واقع از به وجود آمدن پدیده‌ای به نام کودک کار جلوگیری شود.

 

وی همچنین از عملکرد بهزیستی در حوزه شناسایی کودکان کار در استان زنجان نیز گزارشی ارائه کرد و گفت: سال قبل 100 کودک کار و امسال نیز 23 کودک شناسایی شده است که البته در حوزه وظیفه‌ای خود حمایت‌های لازم را از آنها انجام می‌دهد.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار