175625
۲۲ شهریور ۱۳۹۷

راهکارهایی برای خوش‌اشتهایی کودک

متخصصان تغذیه به والدین در جهت خوش‌اشتها کردن کودکان‌شان چندین راهکار مهم ارائه می‌کنند که از دیدگاه علمی نتایج قابل ملاحظه‌ای در بهبود اشتهای کودکان در پی داشته است.

به گزارش کودک پرس ، متخصصان تغذیه به والدین در جهت خوش‌اشتها کردن کودکان‌شان چندین راهکار مهم ارائه می‌کنند که از دیدگاه علمی نتایج قابل ملاحظه‌ای در بهبود اشتهای کودکان در پی داشته است.از جمله این راهکارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

تدارک یک صبحانه مفصل، خوشمزه برای کودک

یکی از مواردی که باعث کم اشتهایی کودک می‌شود، یکنواختی در مصرف وعده‌های غذایی است.به همین دلیل به والدین و به‌خصوص مادران توصیه می‌شود تا نوع، ترکیب و رنگ‌بندی صبحانه کودک خود را هر روز با روز قبل متفاوت نمایند.

 

کودک 30 دقیقه قبل از وعده غذایی آب بنوشد

در مورد کودکانی که کم اشتها و یا بدغذا هستند توصیه می‌شود برای افزایش ترشحات گوارشی و بالا رفتن حس گرسنگی حدود نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی به آنها یک لیوان آب داده شود تا بنوشند.

 

عدم تشویق کودک به مصرف غذاهای چرب

مصرف (Consumption)غذاهای چرب و شور مانند سیب‌زمینی سرخ‌کرده یا انواع چیپس‌ها می‌توانند باعث سیری کاذب در کودک شوند و همین مساله منجر به بد غذایی و کم اشتهایی کودک می‌شود.

 

ماست غذای اشتهاآور برای کودک کم‌اشتها

توصیه می‌شود که مصرف انواع ماست‌ها در رژیم غذایی کودک موجود باشد و حتما در وعده‌ها و میان وعده‌های غذایی ماست‌های متنوع را مصرف نماید.

 

 

 

 

منبع: شفا آنلاین

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار