175622
۲۲ شهریور ۱۳۹۷

کارگاه آموزشی جام باشگاه‌های کتابخوانی در بیرجند برگزار شد

کارگاه ‌آموزشی جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان ویژه فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ،کارگاه ‌آموزشی جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان ویژه فعالان کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با حضور ۱۵ نفر در محل کانون تخصصی کتابخانه ای بیرجند برگزار شد.

در این کارگاه شرکت کنندگان با روش های جذب کودکان و نوجوانان به کتاب و کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه و راه های ایجاد انگیزه در کودکان آشنا شدند.

کمک به افزایش سرانه مطالعه میان کودکان و نوجوانان، تقویت فرهنگ گفت‌وگو و تقویت استدلال و مهارت در بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان، آشنایی بچه‌ها با محیط‌های مرتبط با کتاب همچون کتابفروشی، کتابخانه و تبدیل فضاهای عمومی موجود به فضاهایی مناسب برای مطالعه فردی و گروهی، گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت در انجام یک کار گروهی، پیشرفت تحصیلی از راه برنامه‌ای سرگرم‌کننده میان کودکان و نوجوانان،کمک به تأسیس و تقویت کتابخانه‌های کوچک کلاسی، مهدکودکی، کانونی، آپارتمانی، محله‌ای، مسجدی، ارتباط بین اهل قلم و کودکان و نوجوانان و کمک به گسترش تبلیغ و معرفی کتاب از جمله اهداف راه اندازی باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان است.

در پایان این کارگاه مقرر شد هر یک از شرکت کنندگان در مساجد خود، حلقه های کتابخوانی در رده سنی های مختلف تشکیل دهند و در راستای ترویج مطالعه مفید همکاری کنند.

منبع: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار