175603
۲۲ شهریور ۱۳۹۷

دور جدید پایش خانه‌های کودک شهر تهران آغاز شد

مرکز مطالعات و آموزش با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی، دور جدید پایش خانه‌های کودک شهر تهران را آغاز کرد.

به گزارش کودک پرس ، مرکز مطالعات و آموزش پایش و ارزیابی خانه‌های کودک را باهدف بررسی فضا و امکانات و تطبیق آن با استاندارهای آموزشی، از 15 شهریورماه آغاز کرد.

در این طرح 50 خانه کودک توسط کارشناسان اداره پایش و ارزشیابی مرکز مطالعات و آموزش مورد بازدید و ارزیابی مجدد قرار می‌گیرند.

دور نخست پایش و ارزیابی خانه‌های کودک شهر تهران، تیرماه سال جاری توسط 12 گروه از کارشناسان این مرکز انجام شد.

در فرایند پایش و ارزیابی خانه‌های کودک کارشناسان با مراجعه به این مراکز، ضمن بررسی امکانات آموزشی مانند: نیمکت و صندلی، تابلوها و ماکت‌ها، کتاب‌ها و وسایل آموزشی، سیستم‌های صوتی و تصویری، وسایل بازی و مهارت افزایی به بررسی فضای فیزیکی و شاخص‌های حیاتی این مراکز می‌پردازند؛ این شاخص‌ها عبارت‌اند از: مساحت حیاط اختصاصی خانه کودک، فضای بازی، وضعیت نور طبیعی و مناسب کلاس‌ها، وضعیت سیستم گرمایشی و سرمایشی، وضعیت امکانات بهداشتی، پوشش حفاظتی دیوارها، نرده‌ها، ستون‌ها و پنجره‌ها، سیستم اطفای حریق و… که به‌دقت توسط کارشناسان ارزیابی می‌شود.

بر اساس تصمیمات جدید سازمان فرهنگی هنری، خانه‌های کودکی در شهر تهران اجازه فعالیت خواهند داشت که گواهی‌نامه استاندارد فیزیکی و شاخص‌های حیاتی را کسب کنند.

دور جدید فرایند پایش و ارزیابی خانه‌های کودک شهر تهران تا 25شهریورماه ادامه خواهد داشت.

گفتنی است در حال حاضر بیش از 150 خانه کودک وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و خانه مشارکتی زیر نظر سازمان در شهر تهران فعالیت می‌کنند.خانه‌های کودک ویژه گروه سنی، 5،4 و6 سال است.

منبع: ایسکانیوز

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار