175549
۲۱ شهریور ۱۳۹۷

برنامه‌های رواق کودک آستان مقدس حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) در دهه اول محرم اعلام شد

برنامه‌های رواق کودک دختران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها در دهه اول ماه محرم بر اساس موضوع‌بندی اعلام شد.

به گزارش کودک پرس ، همزمان با روز دوشنبه «ثواب عزاداری بر امام حسین علیه‌السلام» در رواق کودک تبیین شد و ترغیب کودکان به شرکت در عزاداری به همراه والدین، حفظ نظم و نظافت در مجالس، غذا و متبرکات جلسات امام حسین علیه‌السلام از دیگر موضوعاتی بود که پیرامون آن برای کودکان در نوبت صبح و عصر در رواق ویژه‌برنامه معارفی اجرا شد.

«ولایت مداری مهم‌ترین خصیصه یاران امام حسین علیه السلام» موضوعی است که در اولین روز ماه محرم برای کودکان حاضر در رواق کودک حضرت معصومه سلام‌الله علیها تبیین می‌شود.

در دومین روز ماه محرم نیز موضوع «خانواده، صله‌رحم، مهربانی، ساده زیستی و همبستگی در خانواده» با اشاره به حضور خانواده امام حسین علیه السلام در کنار ایشان در واقعه عاشورا برای کودکان تبیین خواهد شد.

موضوع سومین روز حلقه معرفتی عزای حسینی در رواق کودک «حجاب، عفت و حیا با تأسی از دختران امام حسین علیه‌السلام» به‌ویژه حضرت رقیه سلام‌الله علیها است.

«دشمن‌شناسی، شناخت یزید زمان، جنگ نرم» با اشاره به حضور حضرت عبدالله در سن پنج‌سالگی در کربلا از موضوعات معارفی پنجمین روز ماه محرم در رواق کودک خواهد بود.

 

در ششمین روز ماه محرم نیز با محوریت امربه‌معروف و نهی از منکر به‌عنوان یکی از اهداف قیام امام حسین علیه السلام، واجب فراموش‌شده از فروع دین و عاقبت ترک این واجب با تأسی از حضرت قاسم بن الحسن علیه‌السلام برای نوجوانان ویژه‌برنامه معارفی اجرا خواهد شد.

«مراتب ایثار، ایثار در جمع خانواده و دوستان، با تأسی از شخصیت فرزندان حضرت زینب سلام‌الله علیها در عاشورا و گذشت حضرت زینب سلام‌الله علیها» از موضوعاتی است که در هفتمین روز ماه محرم در رواق کودک موردبررسی قرار خواهد گرفت.

احترام به والدین و ارائه راهکارهای عملی به کودکان در این زمینه با تأسی از شخصیت حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام و دیگر فرزندان امام حسین علیه‌السلام و همچنین تبیین شاخصه ادب با اشاره به کمال ادب حضرت ابوالفضل علیه‌السلام نسبت به امام حسین علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله علیها در هشتمین و نهمین روز عاشورا در رواق کودک تبیین خواهد شد.

 

نماز، اهمیت نماز و نماز اول وقت با اشاره به نماز ظهر عاشورا، صبر، مراتب صبر، صبر در برابر کاستی‌های زندگی وظیفه کودکان با اشاره به صبر خانواده امام حسین علیه‌السلام به‌ویژه حضرت زینب سلام‌الله علیها در عاشورا و همچنین تبیین زیبایی‌های واقعه عاشورا، آزادگی در عین اسارت و حضور قدرتمند خانواده امام حسین در مجلس عبیدالله از موضوعاتی خواهد بود که در دهمین، دوازدهمین و سیزدهمین روز ماه محرم در رواق کودک برای دختران حاضر در رواق در قالب ویژه‌برنامه‌های متنوع معارفی و معرفتی بیان خواهد شد.

 

 

 

 

منبع: تهران نیوز

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار