175449
۲۱ شهریور ۱۳۹۷

نوجوان سیستان و بلوچستان در اردوی تیم ملی هفت سنگ حضور یافت

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت: نیلوفر خمر بازیکن نوجوان این استان هم اینک در چهارمین دوره اردوی تیم ملی هفت سنگ بانوان کشور بسر می‌برد.

به گزارش کودک پرس ، محمدامین براهویی اظهار داشت: این اردو از 20 شهریور به مدت 10 روز در تهران و به منظور آمادگی تیم ملی برای حضور در رقابت های آسیایی درحال برگزاری است.
وی ادامه داد: برای نخستین بار ورزشکاری از سیستان و بلوچستان به اردوی تیم ملی بازی های بومی و محلی اعزام می شود.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی سیستان و بلوچستان از برگزاری رقابت های فوتبال محلات در زاهدان خبر داد و افزود: این دوره از رقابت های ورزشی روز گذشته با حضور 15 تیم و با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و توسعه ورزش در مناطق حاشیه شهر برگزار شد.
وی گفت: با توجه به تنوع فرهنگی تاکنون 130 بازی بومی و محلی در سیستان و بلوچستان شناسایی شده به طوری که تنوع این رشته ها زمینه جذب بیش از 6 هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیات فراهم کرده است.

براهویی افزود: همچنین سیستان و بلوچستان یکی از استان های سرآمد در رشته بازی های بومی و محلی است.

وی گفت: با توجه به نیاز روستاها و علاقه مندی مردم این دیار به ورزش، توسعه جشنواره های بومی و محلی، تجهیز بیشتر خانه های ورزش روستایی و اعزام مربیان فدراسیون به شهرستان های مختلف سیستان و بلوچستان برای آموزش بهتر و اعزام برترین ورزشکاران هر رشته به لیگ ها و المپیادهای کشوری مدنظر است.

 

هم اینک افزون بر 44 هزار و 880 ورزشکار سازمان یافته در قالب حدود 50 هیات استانی و 500 هیات شهرستانی در این استان مشغول فعالیت هستند.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار