موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
175135
۲۰ شهریور ۱۳۹۷

خاله نرگس ميهمان رنگين كمانی از مخاطبان

مجري، عروسك گردان و عوامل برنامه «رنگين كمان» شبكه پنج با حضور در واحد ۱۶۲ اداره كل روابط عمومي رسانه ملی با مخاطبان كودك برنامه خود گفت‌وگو كردند.

به گزارش کودک پرس ، مخاطبان كودك برنامه شاد «رنگين كمان»  عصر شنبه 17شهريور از ساعت 16 از طريق تماس با تلفن 162 به صورت مستقيم با آزاده آل ايوب مجري، سيد مجيد نوربخش مدير توليد، فزاد حاتميان و نسيم سيگارودي صداپيشگان اين برنامه كه قدمتي 16 ساله دارد گفت‌وگو كردند و سؤالات و پيشنهادهاي خود را مستقيم با عوامل برنامه محبوب كودكان در شبكه پنج در ميان گذاشتند.

حضور هر دو عروسك با صداپيشگان شان و صداي كودكانه مجري اين بار حال و هواي شاد و كودكانه اي را به واحد امور مخاطبان (162)منتقل كرده بود .
برنامه رنگين كمان كه از سال 1381 بر روي آنتن شبكه پنج رفته در طي اين سال ها تغييرات بسياري در محتواي برنامه ، شخصيت ها و عوامل برنامه ساز داده و هم اكنون سري جديد اين برنامه با حضور دو عروسك «من جان» و «اون آقا» چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه هر هفته ساعت 15 از شبكه پنج سيما پخش مي شود.
صداي نسيم سيگارودي صداپيشه عروسك «من جان» كه با همان لحن و صدا پاسخگوي سوالات بچه ها بود با صداي خاله نرگس كه مدام قربان صدقه بچه ها مي رفت نظر همه را جلب كرده بود.
با برنامه زنده برگشتيم
آزاده آل ايوب، با بيان اينكه اين برنامه پس از وقفه اي چند ماهه دوباره به ميان بچه ها برگشته است گفت: رنگين كمان برنامه اي است كه بسياري از خانواده ها هم از آن خاطره دارند و خوشحالم كه دوباره به ميان بچه ها آمديم و مهمتر از آن اين است كه برنامه به صورت زنده روي آنتن مي رود و اين اتفاق خيلي به نفع برنامه است.
وي افزود: اين اولين بار بود كه از طريق سامانه ارتباط با مخاطبان 162 اداره كل روابط عمومي رسانه ملي با مخاطبان برنامه در ارتباط بودم و شنيدن صداي تك تك بچه ها و صحبت كردن با آنها برايم خاطره خيلي خوبي را رقم زد.
به گفته خاله نرگس  برنامه «رنگين كمان» هميشه با عروسك هايش شناخته شده و بديهي است كه خيلي از بچه ها سراغ پنگول را مي گيرند و دوست دارند او دوباره به برنامه برگردد.
آل ايوب با اشاره به حضور دو عروسك «من جان» و «اون آقا» افزود: اين دو عروسك هم به خاطر شيطنت‌ها، تكيه كلام‌ها و حضور شادابشان در برنامه كم كم دارند به عروسك هاي دوست داشتني بدل مي شوند و بچه‌هاي زيادي منتظر ديدن برنامه‌ شان مي‌نشينند.
بچه ها به ما اعتماد كرده اند
سيد مجيد نوربخش جانشين تهيه كننده و مدير توليد برنامه گفت: شايد در ظاهر كار براي كودك ساده باشد، اما دشواري هاي خاص خودش را دارد. كوچك ترين اشتباه باعث مي شود بچه ها نسبت به ما بي اعتماد شوند. پس نبايد كار كودك را سطحي و ساده در نظر گرفت. دنياي بچه ها بي غل و غش است، اما آنها از شما انتظار صداقت دارند و دوست دارند هميشه راستش را به آنها بگوييد.
وي افزود: رنگين كمان ماحصل تلاش تهيه كننده هايي است كه كودك را خوب مي شناختند و در زمان خود سبب جذب بچه ها شدند. اكنون نيز محسن مناجاتي تهيه كننده اين برنامه در كنار كارگرداني امير فيضي سعي مي كنند برنامه را زنده و سرحال نگه دارند.
نوربخش با اشاره به نظرات مخاطبان اين برنامه بيان كرد: بچه ها از اينكه برنامه زنده روي آنتن مي رود خوشحالند و ما هم دوست داريم در آينده تغييراتي را در برنامه ايجاد كنيم تا مخاطب مان بيشتر شود.
وي با اشاره به سري جديد  برنامه «رنگين كمان» و تغييراتي كه در دكور و محتوا ايجاد شده از حضور دو عروسك جديد به برنامه كه بخشي از تنوع آن است صحبت كرد و گفت: در سري جديد دو تا عروسك با عروسك گرداني احمد آكشته و اكرم صانعي به نام هاي من جان و اون آقا جايگزين عروسك هاي قبلي شده اند و با استقبال بچه ها روبرو شده اند.
بايد هر روز حرف تازه اي براي بچه ها داشته باشيم
فزاد حاتميان صداپيشه عروسك اون آقا گفت: ارائه يك برنامه زنده، آن هم مخصوص كودكان كار سختي است؛ كاري پرنشاط و دوست‌داشتني اما در عين حال پر از دلشوره و دلهره. حضور بچه‌ها به «رنگين كمان» شور و نشاط مي‌دهد و زنده بودن برنامه باعث مي‌شود دست‌اندركارانش تا آخرين ثانيه‌ها در تكاپور باشند.
وي افزود: كار براي بچه ها نه تنها لذتبخش و شيرين است، بلكه خستگي هم ندارد. من عاشق بچه ها هستم و دوست دارم اگر كاري براي آنها انجام مي دهم، مفيد باشم. از تكرار و كليشه بودن فاصله مي گيرم تا هر روز حرف تازه اي براي بچه ها داشته باشم.
حاتميان درباره شخصيت عروسك اون آقا گفت: اون آقا پسر زودباور و پر جنب و جوشي است و البته كمي هم سر به هوا. بچه ها دوست دارند اين شيطنت ها را ببينند و از تنبلي هايش خوششان مي آيد.
عروسك يك دنده اما اهل مطالعه
نسيم سيگارودي صداپيشه عروسك «من جان» گفت: بچه ها از فضاي برنامه كه پر نشاط است لذت مي برند و دوست دارند موسيقي و شعرهاي برنامه بيشتر شود. خوشبختانه همه اعضاي گروه با هم هماهنگيم و مطمئن هستم در آينده شاهد برنامه هاي بهتري خواهيم بود.
وي افزود: ما هر روز ميزبان 10 تا 20كودك هستيم. طبيعي است با پدر و مادرهاي زيادي صحبت مي كنيم. بازخورد مهمانان كمك زيادي مي كند تا موضوعات بدرستي انتخاب شوند. همين مساله به ارتباط صميمانه ما، بچه ها و والدين هم كمك مي كند. در مجموع ايده هاي خوبي دريافت مي كنيم.
سيگارودي كه طراح و صحنه بسياري از سريال ها از جمله «كلاه پهلوي» بوده و در كنار آن صداپيشگي عروسك را هم سال ها در كارنامه خود دارد درباره شخصيت عروسك من جان گفت: من جان اهل مطالعه و سوال كردن است اما نخواستيم خيلي هم بچه مثبت باشد و از اين رو شيطنت هاي خودش را هم دارد و البته يك جاهايي هم خيلي منم است كه بايد خودش را با محيط اطرف وفق دهد.

 

 

 

منبع: روابط عمومی رسانه ملی

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار