174986
۱۸ شهریور ۱۳۹۷

دومین باشگاه کارافرینان نوجوان کشور درتنکابن برگزار شد

دومین باشگاه کارآفرینان نوجوان کشور پس از ۶ روز اجرای برنامه‌های مختلف روز شنبه در مجتمع امام خمینی (ره) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تنکابن پایان یافت.

به گزارش کودک پرس ، باشگاه کارافرینان نوجوان تنکابن با هدف توانمندسازی و مهارت افزایی دانش آموزان دختر و پسر تنکابنی در رده سنی 12 تا 15 سال با همکاری موسسه توسعه کارآفرینی هند، دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این شهر برگزار شد.

خراسان رضوی به عنوان پایلوت باشگاه کارآفرینی، کارآفرینان نوجوان کشور انتخاب شده و با استفاده از تجربیاتی که در مدت یک هفته برگزاری این طرح با حضور کارآفرینان نوجوان بدست می آید تا پایان امسال در 15 استان و سال آینده دیگر استانهای باقیمانده در سطح کشور نیز اجرا خواهد شد.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی کشور گفت: باشگاه تنکابن از سیزدهم شهریورماه با پذیرش دستکم 44 دانش آموز دختر و پسر تنکابنی در سنین 12 سال تا 15 سال در دوره متوسطه اول در قالب ایجاد اردو فعالیتش را در این منطقه آغاز کرد.

رحیم سرهنگی افزود: در این اردو، دانش آموزان تنکابنی مهارت هایی مانند توانمندسازی، مهارت افزایی، تقویت نگرش کارآفرینانه و پرورش خلاقیت با همکاری مربیان و استادان زبده و مجرب فرا گرفتند و نکته مهم تر آنکه این آموزش ها می تواند زمینه ای فراهم کند تا دانش آموزان بتوانند برای ورود به دنیای نوین با نگاه کارآفرینی تربیت شوند.

وی، تقویت نگرش کارآفرینانه، افزایش خلاقیت، تقویت تفکر طراحی، تقویت توانمندی های سمت چپ مغز، نوآوری و اعتماد به نفس را دیگر اهداف و مهارت هایی معرفی کرد که دانش آموزان به مدت 2 سال در شهرستان تنکابن فراخواهند گرفت.

به گفته سرهنگی، از این پس قرار است این دسته از دانش آموزان آموزش دیده درقالب یک پلتفرم مجازی با مربی و پشتیبان های خود ارتباط داشته باشند و ضمن آنکه هر 2 هفته یکبار نیز به صورت حضوری گردهم بیایند و تمرین های مرتبط به حوزه آموزشی خود را انجام دهند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت ‌ باشگاه کارافرینان نوجوان گامی مثبت در جهت برون رفت از مشکل بیکاری در جامعه است.

عیسی منصوری روز شنبه در آئین آختتامیه باشگاه کارآفرینان نوجوان تنکابن در مجتمع امام خمینی (ره ) فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر افزود: بستر توسعه،‌ آبادانی و رفاه کشور با کارآفرینی و خلاقیت نسل های جوان خصوصا دانش آموزی کشور مهیا می شود و امروز نیاز کشور با توجه به آمار بالای بیکاری بویژه قشرهای دانش آموخته دانشگاهی وارد مرحله جدیدی شده و آن اینکه آموزش کارآفرینی در مدارس کشور آغاز شد.

وی گفت: امروز نبود مشاغل متناسب با مدرک و مهمتر از همه نداشتن مهارت لازم اشتغال آفرینی از جمله مشکلات عمده در بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی در کشور است در حالی که این باشگاه ها می توانند با هدایت درست آینده شغلی جوانان را تضمین کنند.

منصوری افزود: ‌امروز رویکرد نظام آموزشی کشور باید به سمت و سوی خلاق محوری و مهارت آموزی باشد به نحوی که بتواند از ابتدا دانش اموزان را در همه بخش ها خلاق تربیت کند و نقش خانواده ها نیز در این حوزه بسیار مهم است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت که دولت تدبیر و امید نیز سعی دارد تا با برنامه ریزی دقیق و هدفمند خلاقیت محوری را در نظام آموزشی دستور کار قرار دهد و چنین سیاستی با همکاری آموزش و پرورش از مهدکودک ها آغاز خواهد شد.

شهرستان تنکابن با جمعیتی دستکم 170 هزار نفر در استان مازندران قرار دارد.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار