موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
174824
۱۷ شهریور ۱۳۹۷

راه حل درمان کوتاهی قد کودکان

تغذیه و شیوه زندگی مادر تأثیر بسزایی در میزان رشد کودک دارد. و همچنین مصرف اسیدهای چرب موجود در مغزها و روغن ماهی تأثیر رشد قدی کودک را تضمین می‌نماید

به گزارش کودک پرس ، کوتاه شدن قد کودکان معمولاً در مراحل پیش از تولد و پس از تولد اتفاق می‌افتد. تغذیه و شیوه زندگی مادر تأثیر بسزایی در میزان رشد کودک دارد.

کوتاه شدن قد کودکان معمولاً در مراحل پیش از تولد و پس از تولد اتفاق می‌افتد . تغذیه و شیوه زندگی مادر تأثیر بسزایی در میزان رشد کودک دارد. و همچنین مصرف اسیدهای چرب موجود در مغزها و روغن ماهی تأثیر رشد قدی کودک را تضمین می‌نماید.
مصرف ریزمغذی‌ها و ویتامین‌ها ،کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها نیز می‌تواند به رشد قدی کودکان کمک شایانی بکند اما اینکه کمبود  کدام‌ یک بیشترین تأثیر را در تأخیر و کندی رشد کودکان دارد هنوز مشخص نیست.

کمبود خفیف روی ، ویتامین A ، آهن ، کلسیم و ید نیز تأثیر شایانی در رشد قدی کودکان دارد. منابع مهمی که حاوی روی می‌باشند عبارت‌اند از گوشت‌ها، حبوبات، مغزها و غلات کامل.

بر طبق تحقیقات استفاده از غذاهای حیوانی و همچنین مکمل‌های تغذیه‌ای چون کلسیم تأثیر بسزایی در افزایش رشد<Growth> قدی کودکان دارد.
در اثر سوء تغذیه کودکان ، حتی زمانی که  ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی ابتدای خردسالی کودک به او داده شده باشند هم باعث نمی‌شود که از کوتاه قدی کودک جلوگیری شود زیرا  برای کودکان توصیه می‌شود مخلوط مکمل‌ها و ویتامین‌ها استفاده گردد . با این وجود مصرف تمام گروه‌های غذایی برای کودک توصیه می‌گردد.
علاوه بر تغذیه ژنتیک و ساختار فیزیکی کودک و بیماری‌های دوران جنینی و طفولیت نیز در زمینه رشد قد کودک مؤثر است. ارتباط قد و وزن کودک  هماهنگ و تناسب‌اندام او باعث رشد قد بیشتر کودکان می‌گردد.
کنترل رشد قدی کودکان بایستی به‌صورت دوره‌ای و منظم صورت گیرد . بسیاری از کودکان ابتدا رشد قدی مناسبی ندارند و دوران بلوغ جهشی در رشد کردن آن‌ها به وجود می‌آید و ممکن است حتی نسبت به همسالان خود قدبلندتر شوند.

با توجه به مطالب ذکر شده تدوین برنامه غذایی مناسب کودکان حاوی تمامی مکمل‌های موردنیاز کودک یکی از عوامل رشد جسمانی و هوشی کودک است که والدین عزیز بایستی به آن توجه لازم و کافی بنمایند.

 

 

 

 

منبع: شفا آنلاین

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار