موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
174633
۱۴ شهریور ۱۳۹۷
متخصص زنان و زایمان مطرح کرد؛

علائم ابتلا به سندروم تخمدان پلی‌کیستیک

متخصص زنان و زایمان با اشاره به علائم ابتلا به سندروم تخمدان پلی‌کیستیک در زنان اظهار داشت: تغییر سبک زندگی با کاهش مصرف فست‌فود و استفاده از غذاهای ارگانیک گام نخست درمان این بیماری به شمار می‌رود.

به گزارش کودک پرس ، نیلا طبسی، متخصص زنان و زایمان در ارتباط با بیماری سندروم تخمدان پلی‌کیستیک اظهار داشت: این بیماری در سنین مختلف می‌تواند ایجاد شود که سبک زندگی در ایجاد یا تشدید آن بسیار مؤثر است. همچنین زنانی که سابقه ژنیکی ابتلا به این بیماری را دارند بیشتر مستعد ابتلا هستند.

وی با بیان اینکه انجام سونوگرافی و آزمایش خون از راه‌های شناسایی این بیماری است، افزود:‌به هم خوردگی هورمون و عدم ترشح به موقع آن سبب مشکل در تخمک‌گذاری زنان شده و در نهایت سبب بروز سندروم تخمدان پلی‌کیستیک می‌شود.

 

این متخصص زنان و زایمان چاقی و پرمویی و همچنین بروز جوش‌های صورت از جمله علائم سندروم پلی‌کستیک برشمرد و گفت: این بیماران قبلا برای درمان برایشان فقط جراحی پیشنهاد می‌شد ولی در حال حاضر درمان‌های دارویی مقدم است که در ابتدا داروهای متفورمین و بعد داروهای هورمونی پیشنهاد می‌شود البته به این بیماران توصیه می‌شود که در گام نخست درمان سبک زندگی خود را تغییر داده و خواب و بیداری خود را تنظیم و از مصرف فستفودها بپرهیزند و همچنین تحرک و رسیدن به وزن ایده‌ال را مدنظر قرار دهند.

 

طبسی اضافه کرد: درمان این بیماران گاهی  تا بارداری اول هم ادامه می‌یابد و این افراد نباید انتظار داشته باشند که طی یک تا دو ماه کاملاً بیماری‌شان برطرف شود.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار