موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
174623
۱۴ شهریور ۱۳۹۷

تیزرهای تبلیغاتی تلویزیون در خدمت معرفی مداحان جدید

دبیر شورای معارف سیما برنامه‌های مناسبتی شبکه‌های تلویزیونی در ایام محرم و صفر را تشریح و اعلام کرد که ویژه برنامه‌های تلویزیون در این ایام نسبت به سال گذشته ۱۰۰ ساعت افزایش داشته‌اند.

به گزارش کودک پرس ، محمدحسین محمدزاده ـ مدیر شبکه قرآن و دبیر شورای معارف سیما در نشستی با خبرنگاران، در تشریح برنامه‌های مناسبتی شبکه‌های تلویزیونی در ایام محرم و صفر اظهار کرد: امسال همه شبکه‌های سیما بر روی موضوع محرم تمرکز می‌کنند. بر همین اساس طبق آماری که شبکه‌های تلویزیونی اعلام کرده‌اند یک افزایش ۱۰۰ ساعته نسبت به سال گذشته را شاهد هستیم.

او افزود: قرار شده است محرم امسال هر شبکه بر اساس ماموریت، وظایف و نوع شبکه خود برنامه‌هایی را برای مخاطبان ارائه دهد؛ بنابراین نحوه ورود و حجم برنامه توسط شبکه‌های مختلف با برنامه‌ریزی خواهد بود و قرار نیست همه شبکه‌ها با حجم زیاد به موضوع محرم ورود کنند. این رنگ‌آمیزی از شبکه قرآن آغاز می‌شود و حتی به شبکه نسیم و کودک هم می‌رسد.

محمدزاده یادآور شد: قصد داریم کیفیت و فضای مناسب برای انواع برنامه‌ها و مطابق با ماه محرم ایجاد کنیم. در همین راستا تولید و پخش برنامه‌های مناسب، اخلاقی و جذاب در شبکه‌های پویا، نهال، دو و … را برای کودکان در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیر شبکه قرآن سیما با بیان اینکه «۲۴ درصد از بیننده‌ها به محتوای سخنرانی‌ها در ماه محرم علاقه نشان داده‌اند»، خاطرنشان کرد: جدول پخش مکان‌های زیارتی که سخنرانان برتر در آنجا سخنرانی می‌کنند، بزودی در اختیار بینندگان قرار خواهد گرفت. همچنین تلاشمان این است که تا جایی که امکان پذیر است در پخش سخنرانی‌ها و مداحی‌ها هم‌پوشانی کمی با هم داشته باشیم.

 

نشست خبری محمدحسین محمدزاده (مدیر شبکه قرآن و دبیر شورای معارف سیما)

 

 

او با تاکید بر پخش مرثیه‌هایی متناسب با آیین و فرهنگ ایرانی و بازنمایی اجتماعات بزرگ مردمی در ایام محرم، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا مدیحه‌سرایان جوان را به عرصه رسانه وارد کنیم و به همین خاطر در تیزرهای تلویزیونی برای برنامه‌های آنها تبلیغ خواهیم کرد و با کمترین فاصله این مرثیه سرایی‌ها پخش خواهند شد.

بر اساس جداول اعلام ویژه‌برنامه‌ی محرم، برخی از برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی در ایام محرم به مناسبت این ایام تولید شده‌اند و برخی دیگر فضا و محتوای برنامه‌ را با حال و هوای ایام محرم و صفر همسو کرده‌اند.

بر این اساس «تسبیح صبا»، «اشعه ایکس»، «یار هفتاد و سوم»، «کاروان»، ویژه‌برنامه «شور شیرین»، «فرمول یک»، «صبح بخیر ایران» و «یک آیه» از جمله برنامه‌های مناسبتی این شبکه اعلام شده است.

 

به گفته محمدزاده «کوی محبت»، «حب الحسین»، «ویژه مادرانه»، «از لاک جیغ تا خدا»، «مستند پیر غلامان عشق»، «گلچین شب شعر»، «مستند آیین محرم» و برنامه صبحگاهی «دو رکعت» برنامه‌های مناسبتی شبکه دو هستند.

همچنین شبکه سه در ایام محرم برنامه‌های «در آستان خورشید»، «سمت خدا»، «مسیر کربلا»، «مستند نوحه‌های ماندگار»، «بدون توقف»، «مستند ادب حضور» و برنامه کوتاه «چله» را در نظر گرفته است.

شبکه چهار سیما نیز مستند «پیر غلامان»، مستند ترکیبی «راویان»، «گنجینه اسرار» و «سایه روشن» برای ایام محرم تدارک دیده است.

برنامه‌های «بهشتیان زمین»، «مسیر»، «جاماندگان حسینی»، «سوگواره»، «محشر واژه‌ها»، «یارای شیدای حسین»، مستند «سیاه پوشان»، «جامانده»، «تا نیایش» و «حوالی امروز» نیز به عنوان برنامه‌های مناسبتی شبکه پنج سیما اعلام شدند.

 

شبکه آموزش پرداختن به مناسبت محرم در برنامه‌های «صبحی دیگر»، «همیشه خونه» و «هفت آسمان» را در دستور کار دارد.

شبکه کودک نیز برای ایام محرم و صفر برنامه‌هایی در نظر گرفته است. بر این اساس این شبکه تلویزیونی برنامه‌های «سر سفره خدا»، «یکی از چهار نفر»، «داستان مذهبی»، «سینمایی نقش و نقاش»، «مقتل خوانی»، «مجموعه داستانی»، سینمایی «عاشوراییان»، «ستاره‌های آسمون»، «نقاشی نقاشی»، «فتوکلیپ»، «مامان گلی»، «فرشته‌های آسمون» و «پویه من امام حسین را دوست دارم» را تدارک دیده است.

«صبحی دیگر»، «همیشه خونه» و «هفت آسمان» از جمله برنامه‌های آماده پخش شبکه آموزش هستند.

 

شبکه امید برنامه‌های «بفرمایید روضه»، «داستان خوب»، «احلی من العسل»، «نوجوانان عاشورایی»، «دوربین امید»، «گپ و گفت»، «مسابقه شبستان»، «کلیپ»، «کسی که من نمی‌شناختم»، «شهدای نوجوان»، «سینمایی ناسور»، سفرنامه کربلا»، «به توان خدا»، «پای منبر»، «پویش مثل قاسم» و «نور ابدی» را برای پخش در ایام محرم در برنامه کار خود دارد.

شبکه بین‌المللی جام‌جم نیز برنامه‌هایی همانند «سید احرار»، «روشنا (شیرخوارگان حسینی)»، «میراث مرثیه»، «عقیق»، «کودکان آب» و «راه عاشقی» را در ایام محرم برای مخاطبان پخش خواهد کرد.

پیش‌بینی می‌شود شبکه قرآن و معارف نیز برنامه‌های «روزنه»، «مستند عزاداری»، «جاودانگی»، «نغمه عشاق»، «مسابقه بشارت»، «وضو با مهتاب» و «ویژه برنامه محرم» را در این ماه به روی آنتن ببرد.

 

در پایان محمدزاده اشاره کرد که شبکه قرآن و معارف قصد دارد بخش تولید تلاوت را در ارتباط با شبکه‌های مختلف انجام دهد.

 

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار