174603
۱۴ شهریور ۱۳۹۷

عزم جزم وزارت آموزش و پرورش برای كاهش آسیب‌های اجتماعی نوجوانان

در بخشی از پیام وزیر آموزش و پرورش به جشنواره كشوری نوجوان سالم آمده است: وزارت آموزش و پرورش، اکنون بیش از هر زمانی عزم خود را برای اهتمام همه جانبه در زمینه پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین کودکان و نوجوانان، جزم کرده است.

به گزارش کودک پرس ، سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش امروز، ۱۳ شهریورماه به هفتمین جشنواره کشوری نوجوان سالم كه در شیراز برگزار شد، پیامی صادر كرد.

در این پیام آمده است:
همه ما از رسالتی که در نهاد «مدرسه» داریم و از آنچه کودکان و نوجوانان ما باید بیاموزند، آگاه هستیم. رسالت این است که بکوشیم، فرزندان ما هم علم و دانش را فرا بگیرند و هم توانایی‌های لازم را در ساحت‌های مختلف دینی، اخلاقی و اجتماعی کسب کرده و تمرین نمایند تا زندگی شایسته‌ای داشته باشند و به مراتبی از کمال دست پیدا کنند.
کودکان و نوجوانان ما اکنون در دنیایی زندگی می‌کنند که از هر سو در معرض خطر هستند. خطراتی که هویت، تربیت و سلامتشان را تهدید می‌کند. دخانیات، موادمخدر، خشونت، انحرافات اخلاقی، آسیب به خود و به‌طور کلی رفتارهای پرخطر مخاطراتی هستند که فرزندان ما را احاطه کرده‌اند و ما باید برای مواجهه مؤثر با این خطرات آماده باشیم.

مدرسه و آموزش و پرورش، با تغییر و بازنگری در شیوه‌های تعلیم و تربیت و توجه بیشتر به آموزش مهارت‌های اجتماعی، والدین و خانواده با تغییر در سبک‌های فرززندپروری و بهبود شرایط زندگی در خانواده، دانش‌آموزان با توجه به افزایش توانایی‌های خود در زمینه خودمراقبتی و سرانجام، سازمان‌ها و رسانه‌ها با حمایت از تلاش‌های نهاد آموزش و پرورش و مدرسه و گسترش مسئولیت اجتماعی در زمینه مراقبت از کودکان و نوجوانان می‌توانند آمادگی جامعه را برای مصون نگه داشتن فرزندان‌مان در برابر رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی فراهم نمایند.
وزارت آموزش و پرورش، اکنون بیش از هر زمانی عزم خود را برای اهتمام همه جانبه در زمینه پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین کودکان و نوجوانان، جزم کرده است. کوشش برای کاهش زمینه‌های اضطراب دانش‌آموزان، ظرفیت‌سازی و توسعه زیرساخت‌ها برای آموزش مهارت‌های اساسی زندگی، اجرای طرح‌های متنوع پیشگیرانه با رویکرد تحولی در سطح مدارس و تلاش برای استقرار نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان، در کنار افزایش نرخ پوشش فعالیت‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جلب مشارکت والدین و ذینفعان محلی از جمله اقداماتی است که با قوت در حال پیگیری است.

همه این چرخش‌های تحول‌آفرین که در آموزش و پرورش آغاز شده است، با کمک دانش‌آموزان، همکاران فرهنگی و والدین، همچنین حمایت رسانه‌ها و سازمان‌ها با این امید دنبال می‌شود که بتوانیم یک جریان فرهنگی بزرگ خودمراقبتی در برابر آسیب‌های اجتماعی و بیزاری از رفتارهای پرخطر را ایجاد نماییم.

اکنون، در پایان بخش استانی مجموعه جشنواره‌های نوجوان سالم و نیز اختتامیه طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ضمن تشکر و قدردانی از حضور و مشارکت تمامی دانش‌آموزان، مدارس، همکاران فرهنگی، والدین، رسانه‌ها و سازمان‌ها در انجام این رسالت بزرگ اعلام می‌نمایم وزارت آموزش و پرورش در این مسیر مقدس با شما همراه و هم پیمان خواهد بود.

یادآور می‌شود، استان فارس و شهر شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل بیت (علیهم‌السلام) در ایران اسلامی، میزبان هفتمین دوره جشنواره کشوری نوجوان سالم است.

 

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار