موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
174529
۱۴ شهریور ۱۳۹۷

سینمای کودک به دلیل تاثیر بر شخصیت آینده‌سازان حساس است

یک کارگردان سینمای ایران گفت: شخصیت انسان‌ها در دوره کودکی و نوجوانی شکل می‌گیرد و به دلیل تاثیر فیلم‌ها بر این رده سنی به عنوان آینده‌سازان کشور، تولیدات سینمای کودک و نوجوان بسیار حساس و مهم است.

به گزارش کودک پرس ، غلامرضا رمضانی  در حاشیه سی و یکممین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان افزود: آثار سینمای کودک و نوجوان نباید با موضوعاتی ساخته شود که روحیه بچه ها را آزرده و یا مسموم کند.
این کارگردان سینما اظهارداشت: آموزش های لازم در فیلم ها برای انتقال تجربیات از والدین به کودکان و نوجوان و ارتباط بین آنها نیز باید به درستی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت موضوعی در سینمای کودک و نوجوان گسترده است ، گفت: فیلم سازان باید نگاه عمیق تر و دقت بیشتری به انتخاب موضوع برای ساخت فیلم های کودکان و نوجوانان داشته باشند.
رمضانی اظهار داشت: وضعیت فیلم سازی در سینمای کودک از سال 1386 به بعد بهتر شده و آینده روشنی در انتظار این صنعت است.
وی افزود: از این زمان تاکنون، مخاطب شناسی در سینمای کودک و نوجوان بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است و رویکردها نسبت موضوعات فیلم های کودکان و نوجوانان بهتر شده است.

این کارگردان سینما تصریح کرد: برای ساخت این نوع فیلم ها، سال به سال پیشرفت کرده ایم و فیلم سازان به دنبال قصه معمولی نیستند.
رمضانی با بیان اینکه 10 سال پیش، فیلم های کودکان و نوجوانان در موضوع داستان همه در یک رده بودند گقت: در حال حاضر داستان های فیلم های این رده سنی، متقاوت، متنوع، شیرین و شاد شده است.

این کارگردان سینما همچنین با انتقاد از عدم از اطلاع رسانی درست برای فیلم های جشنواره کودک و نوجوان اظهار داشت: در این راستا باید از یکی دو ماه پیش اطلاع رسانی می شد تا مخاطبان با فراق و انتخاب بهتری در این جشنواره حضور پیدا کنند.
سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان، پنجشنبه شب هفته گذشته با حضور شماری از شهروندان، علاقه مندان و مسئولان در میدان امام حسین(علیه‌السلام) اصفهان آغاز شد.

در این جشنواره 86 فیلم در بخش های رقابتی بین الملل و سینمایی نمایش داده می شود.

قرار است هشت فیلم پویانمایی از هشت کشور در بخش بین الملل سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با یکدیگر رقابت کنند.
پردیس‌ های سینمایی چهارباغ، فلسطین و ‘سیتی سنتر’ اصفهان، به نمایش فیلم های سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اختصاص داده شده است.

این جشنواره به دبیری ‘علیرضا رضاداد’ تا چهاردهم شهریور 97 در شهر اصفهان برگزار می شود.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار