174488
۱۴ شهریور ۱۳۹۷
سلحشوری:

بررسی طرح کودک همسری در نشست هفته آینده مجلس/ دو سوم کودکانی که در سن پایین ازدواج می‌کنند دچار سرطان می‌شوند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: طرح کودک همسری در جریان بررسی در صحن علنی قرار داشته و یک فوریت آن در هفته‌های آتی مورد رسیدگی نمایندگان مجلس قرار خواهد گرفت.

به گزارش کودک پرس ، پروانه سلحشوری در رابطه با آخرین وضعیت طرح کودک همسری، گفت: طرح مذکور در جریان بررسی در صحن علنی قرار داشته و یک فوریت آنبرای اعلام وصول در هفته‌های آتی مورد رسیدگی نمایندگان قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: سالانه تعداد زیادی از کودکان به همسری افراد بزرگ‌تر و مسن‌تر از خودشان در می‌آیند و دو سوم این کودکان دچار بیماری‌های سرطانی می‌شوند، این آمار بسیار دردناک است، علاوه بر آن از لحاظ روحی، دچار مشکلات روان پزشکی می‌شوند.

سلحشوری ادامه داد: کودکانی که بسیار کوچک هستند برای تربیت فرزاندانشان با مشکل مواجه می‌شوند، این افراد در روابط زناشویی نابالغ هستند و به نوعی زندگی آنها در معرض نابودی قرار دارد. بسیاری از این کودکان با دو فرزند طلاق می‌گیرند و مجدداً به خانه پدری خود بر می‌گردند.

 

نماینده مردم تهران، در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: این طرح را ارائه کردیم چرا که سلامت کودکان برایمان مهم است به همین دلیل بر روی این قسمت از طرح تمرکز زیادی شده است تا بتوانیم سلامت کودکان را تضمین کنیم. البته این طرح با مخلفت‌هایی رو برو شد.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: این طرح جرم انگارانه تدوین نشده و مانند ماده 1041 قانون مدنی که ناظر به سن قانونی برای ازدواج است، طراحی شده و تنها سن ازدواج تغییر کرده است، اخیرا معاون دادستانی مشهد نیز از ازدواج یک دختر 9 ساله در مشهد جلوگیری کرد که از طرف کمیسیون فرهنکی مجلس از ایشان تشکر کردیم.

 

 

 

 

منبع: خانه ملت

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار