174398
۱۳ شهریور ۱۳۹۷
در سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان؛

چهار آسیب اجتماعی در حوزه کودک موضوع تئاتر کارگردان سنندجی شد

کارگردان نمایش «چراغ های شهر را خاموش نکنید» از سنندج، چهار آسیب اجتماعی در حوزه کودکان را موضوع تئاتر خیابانی خود قرار داد و از نگاه هنر نمایش به این موضوع پرداخت.

به گزارش کودک پرس ، نیما ایمان زاده در حاشیه اجرای گروه نمایش خود در سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان در جمع اصحاب رسانه به تشریح موضوع تئاتر خود پرداخت و به سوال خبرنگاران در این حوزه پاسخ داد.

وی موضوع نمایش خود را در این دوره از جشنواره آسیب های اجتماعی ویژه کودکان به ویژه کودک آزاری و تجاوز به کودکان عنوان کرد و افزود: متاسفانه در تمام جوامع شاهد نقض حقوق کودکان و تجاوز به کودکان هستیم.

ایمانزاده، با بیان اینکه یکی از وجه تمایزهای تئاتر خیابانی را پرداختن به مشکلات و محضلات جامعه دانست و ادامه داد: بر همین اساس موضوع نمایش چراغ های شهر را خاموش نکنید در چهار تابلو به مسائلی همچون کودک آزاری، تجاوز، فرار از خانه و اسیدپاشی اشاره می کند.

این کارگردان جوان سنندجی کهاولین تجربه کارگردانی را در کارنامه دارد، اذعان کرد: از آنجا که مخاطبان تئاتر خیابانی را اقشار مختلف مردم تشکیل می دهد لذا این موضوع را انتخاب کردیم تا بیشتر مردم را در جریان چنین رویدادها و مسائل مهم قرار دهیم.

وی اظهار امیدواری کرد که قوانینی در حوزه آسیب های اجتماعی کودکان تصویب شود، و اضافه کرد: بچه های شهرما هم چون چراغ هایی هستند که نباید خاموش شوند و همه ما در قبال آنها مسئولیت داریم و همین دلیل انتخاب  عنوان چراغ های شهر را خاموش نکنید برای این نمایش بود.

ایمانزاده، یکی از هنرهای بازگران تئاتر را ارتباط با مخاطب و تماشاچی دانست و بیان کرد: تلاش کردیم متناسب با موضوع نمایش حرکاتی برای بازیگران طراحی شود و به بهترین نحو حسی را به مخاطب انتقال دهیم.

گفتنی است، در پایان این نمایش هم از تماشاچیان خواسته شد که هر فردی که خواهان حمایت از معلولان و کمک به بهبود وضعیت آنها است طوماری را امضا کند که اکثر مخاطبان این نمایش پشت سرهم صف کشیدند و آن را امضا کردند.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار