موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
174287
۱۳ شهریور ۱۳۹۷
کارگردان انیمیشن:

برخی فیلمسازان کودک عنصر جذابیت را فراموش کرده‌اند

کارگردان انیمیشن گفت: تعدادی از فیلم‌های جشنواره از لحاظ سالن، اکران خوبی داشته اما مخاطب نداشته که علت آن فراموشی عنصر جذابیت از سوی فیلم‌سازان برای داستان فیلم است.

به گزارش کودک پرس ، بهرام عظیمی با بیان اینکه فیلمسازی کودک نیازمند فیلمنامه جذاب است، اظهار داشت: زمانی که از فیلم های کودک صحبت می شود، فیلم های ایرانی را با فیلم های خارجی مقایسه می کنیم که برای کودکان جذابیت داشته باشد.

وی ادامه داد: در سینمای کودک به قصه های جذاب نیاز داریم اما فیلم سازها بیشتر به سمت فیلم هایی روی آورده اند که در آنها پند و اندرز وجود داشته باشد و با آموزش هایی که در این فیلم ها داریم از موضوع اصلی خارج می شویم و شاید خیلی نکات خوبی در این فیلم ها آموزش داده شود اما کودکان ما مخاطب این فیلم ها نیستند و فیلمی موفق است که بیننده داشته باشد.

کارگردان انیمیشن افزود: خیلی از فیلم ها به دلیل اکران های ضعیفی که داشته مخاطبان خود را جذب نکرده اند و تعدادی فیلم ها هم بوده که از لحاظ سالن اکران خوبی داشته اما مخاطب نداشته اند و علت آن این است که فیلم سازان ما جذابیت داستان فیلم را فراموش می کنند.

بهرام عظیمی با اشاره به اینکه فیلم سازان ایرانی سراغ تخیلات و داستان های فانتزی نمی روند، گفت: از آنجایی که کودکان فیلم های کودک خارجی دیده اند سطح توقعات و دانششان بالا رفته و فیلم های ایرانی را نمی پسندند.

وی گفت: در دهه های ۶۰ فیلم هایی که ساخته می شد تنها بین فیلمسازان ایرانی رقابت داشت اما الان رقابت در بین فیلم سازان جهانی شده و کودکان فیلمی که پخش می شود را با فیلم های جهانی مقایسه می کنند.

این کارگردان انیمیشن ادامه داد: در جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان فیلم های زیادی اکران شده اما چون این فیلم ها در تلویزیون پخش نمی شود خیلی از کودکان ما نمی توانند این فیلم ها را ببیند و این فیلم ها جشنواره ای است و این کار باعث می شود اتفاق بزرگی برای سینمای کودک نیفتد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان برای سینمای کودک مفید است، افزود: اگر در طول جشنواره چند فیلم خوب ببینیم که بتوانیم اکران کنیم و فیلم سازهای ما با حضور در این اکران ها تجربه کسب کنند، قطعا فیلم های خود را متناسب با روحیات کودکان می سازند و اتفاقات خوبی را در این جشنواره رقم می زنند.

سی و یکمین جشنواره بین الملی فیلم های کودکان ونوجوانان به دبیری علیرضا رضاداد تا ۱۴ شهریور ماه در اصفهان ادامه دارد.

منبع: مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار