موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
174040
۱۲ شهریور ۱۳۹۷
وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

حذف برخی از آزمون‌ها در مقطع ابتدایی از مهر امسال

سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، از حذف آزمون‌های زائد در مقطع مدارس ابتدایی خبر داد و جلوگیری از کتاب‌های کمک‌درسی در این مقاطع را نیز ناپسند دانست.

به گزارش کودک پرس ، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران‌کل آموزش و پرورش استان‌های کشور که در اردوگاه  شهید باهنر تهران برگزار شد، با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و همچنین تبریک میلاد باسعادت حضرت امام موسی کاظم(علیه‌السلام)، اظهار کرد: نگاه ما به فعالیت‌ها و برنامه ها باید نگاه تیمی باشد بنابراین همانطور که بارها عرض کردم اهداف مشترک تعداد محدودی از افراد با مهارت‌های مکمل و مسؤولیت متقابل، فلسفه تشکیل یک تیم است لذا موفقیت یا شکست یک مجموعه مرهون هماهنگی یا عدم هماهنگی اعضای تیم است.

وی ادامه داد: همکاران در یک مجموعه نباید به چشم رقیب به یکدیگر نگاه کنند بلکه باید به عنوان یک همدل  و همراه در کنار هم برای موفقیت سازمان تلاش کنند.

بطحایی، شرایط امروز کشور را خطیر برشمرد و اعلام کرد: در این شرایط بیش از پیش باید در انجام وظیفه خود تلاش کنیم و با انسجام بیشتری کار را پیش ببریم.

وی با اشاره به اهمیت و در اولویت قرار داشتن سند تحول، گفت: ما تحول را از دو مسیر محتوا و مدیریت به پیش می‌بریم و همه تلاش مدیران‌کل باید در راستای گفتمان‌سازی سند تحول صورت گیرد و در سخنرانی‌ها از اصولی مانند مدرسه محوری سخن گفت و دائماً در همه سطوح مدیریتی باید مدرسه را به عنوان یک اصل معرفی کنیم و در این مسیر حوزه‌های ستاد نقش پشتیبانی دارد.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای چهار برنامه برای ایجاد تحول  و تحقق مدرسه محوری تصریح کرد: اولین برنامه، انتخاب و انتصاب مدیران از طریق سامانه مربوطه و ایجاد شرایط برای همه متقاضیان پست‌های مدیریتی است و دومین برنامه تحقق مدرسه محوری و اجرای طرح سنجش صلاحیت های مدیران و سومین برنامه طرح سنجش کیفیت مدارس است.

وی اضافه کرد: چهارمین  برنامه تفویض اختیار به مدارس است؛ در این زمینه گام‌های جدی برداشته شده است و مدیران استان‌ها و مناطق باید بسیاری از اختیارات خودشان را به مدارس تفویض کنند و این برنامه را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

بطحایی با اشاره به آماده شدن تلویزیون تعاملی سینا، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مشکل ما عدم ارتباط کافی معلمان با مدیران ستادی است، بنابراین باید از این ظرفیت مهیا شده در جهت تقویت تعامل بین مدیران و معلمان با مدیران بهره‌مند شویم.

وزیر آموزش و پرورش، حذف آزمون های زائد از مدارس ابتدایی را کاری بزرگ دانست و افزود: این سیاست اصلی آموزش و پرورش است لذا نباید از مهر ۹۷ شاهد برگزاری آزمون‌ها و وجود کتاب‌های کمک درسی باشیم.

 

وی، حذف رقابت‌های فردی در مدرسه را از دیگر برنامه‌ها دانست و اظهار کرد: موفقیت‌های گروهی برای ما مهم است زیرا آثار تربیتی مطلوب دارد لذا نباید رقابت‌های فردی انجام شود.

بطحایی گفت: برنامه‌ای برای اولین بار در آموزش و پرورش در حال رقم خوردن است و آن اختصاص دو ساعت به آموزش مهارت‌ها در پایه های چهارم تا ششم ابتدایی و در دوره متوسطه دوره اول است که دانش‌آموزان با توجه به صلاحدید شورای مدرسه، مهارت های زندگی را می‌آموزند.

وی ادامه داد: استراتژی‌های جدید آموزش و پرورش را باید به یک گفتمان تبدیل کنیم و دائما در سخنرانی‌ها، این سیاست‌ها را برای مخاطبین تشریح کنیم.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت نیروی انسانی، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود، استان‌ها باید تلاش کنند هیچ مدرسه‌ای بدون معلم نباشد و مرکز نیروی انسانی مسئول مستقیم ساماندهی نیروی انسانی است.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار