173622
۱۰ شهریور ۱۳۹۷

کودکانی با قلب آیینه‌ای

“۱۸ اردیبهشت‌ در حال قدم زدن در حوالی سی‌وسه‌پل شاهد تعدادی کودک دستفروش بودم که اصرار به خریدن اجناسشان داشتند. رهگذری می‌گفت این کودکان باندی کار می‌کنند، این نگرش را بین افراد بیشتری دیدم و این در حالی است که عده‌ای از کودکان فقط برای نیاز و حمایت از خانواده خود را ملزم به انجام این کار می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، این‌ها جملاتی است که در حین ورود به نمایشگاه عکس “کودکان آیینه‌ای” که برای اولین بار در اصفهان به نفع کودکان کار، دایر شده توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. نمایشگاهی که به کوشش موسسه‌ای مردم‌نهاد برای حمایت از کودکانی که پیش از رسیدن به سن قانونی کار، ناگزیر و به‌ویژه برای حمایت از خانواده خود وارد بازار کار می‌شوند و کار زودرس، مانع رشد طبیعی، اجتماعی، روانی و جسمانی آن‌ها می‌شود، دایر شده است.

نمایشگاه “قلب آیینه‌ای” به خوبی کودکان کار شهر اصفهان را به تصویر کشیده و تاکنون با استقبال خوبی از سوی مردم روبه‌رو شده است.

مهناز سیف، یکی از عکاسانی است که آثارش در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است، او  به قلب صاف و بی‌ریای کودکان کار اشاره می‌کند و می‌گوید: موسسه مردم‌نهاد طلوع مهر و دوستی که برپاکننده این نمایشگاه است، سعی دارد این کودکان را تحت پوشش خود قرار دهد و تا حد ممکن از کار کردن آن‌ها ممانعت  ورزد.

این هنرمند از مردم و مسئولان درخواست کمک مالی و نیز اقداماتی جهت توانمندسازی این کودکان را دارد. او به گوشه‌ای از مکالماتش با کودکان کار اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: روزی به یکی از این کودکان پیشنهاد کمک مالی دادم و آن کودک این کمک را رد کرده و گفت”من گدایی نمی‌کنم”.

نگاه کودکان بازدید کننده از این نمایشگاه به قاب‌های عکس کودکان کار پر از معنا و مفهوم بود، با برخی از عکس ها می خندیدند و با دیدن بخشی دیگر بغضی فروخفته در سینه داشتند.

علی راد، کودکی هشت ساله است که همراه با پدر و مادرش برای بازدید از این نمایشگاه آمده، او در خصوص آنچه در این نمایشگاه به  نمایش درآمده می‌گوید: نمی دانم این کودکان پدر و مادر دارند یا نه، اما آرزو داریم روزی همه این کودکان بتوانند مانند من و همه دوستانم در آرامش زندگی کنند و دیگر لازم نباشد که سرکار بروند.

او ادامه می دهد: با دیدن برخی از این عکس ها واقعا ناراحت شدم و از خانواده ام می خواهم که به این کودکان کمک بیشتری داشته باشند.

کار تصویر مبهم او بود                         در سرش باغ آرزو می‌کاشت

کودک از چشم ماه افتاد و                       رو به آیینه‌ها ترک برداشت

نمایشگاه “قلب آیینه‌ای” از سوم تا هفتم شهریورماه در کتابخانه مرکزی اصفهان در حال برگزاری است.

منبع: ایمنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار