موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
173563
۱۰ شهریور ۱۳۹۷

کارگردان فیلم کوتاه پویانمایی «گرگم و گله می‌برم»: جشنواره فیلم کودک اصفهان برای سینمای کودک جریان‌ساز است

کارگردان فیلم کوتاه پویانمایی «گرگم و گله می‌برم» که در سی‌و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شرکت دارد، معتقد است با وجود این که جشنواره بستر تاثیرگذاری است، و می‌تواند برای سینمای کودک جریان ساز باشد. سازمان های متولی سینمای کودک خود نیز باید تاثیرگذار باشند.

به گزارش کودک پرس ، امیرهوشنگ معین کارگردان فیلم کوتاه پویانمایی «گرگم و گله می‌برم» درباره فضا و مضمون فیلم خود بیان کرد: این فیلم انیمیشن، شامل نمایشی است که توسط خود بچه‌ها انجام می‌شود و برگرفته از داستان قدیمی و فولکلور ایرانی است. البته تفاوت کوتاهی با این داستان دارد. این که فضای انیمیشن و رئال به گونه‌ای در این فیلم بایکدیگر ترکیب شده‌اند.

وی افزود: «گرگم و گله می‌برم» همچنین تلاش کرده است با نگاهی که همیشه گرگ را منفی می‌بیند، فاصله بگیرد. این نگاه تا حدودی به خاطرات خودم از کودکی نیز بر می‌گردد. همیشه کودکانی هستند که در ایفای نقش‌های اجتماعی در بازی‌هایشان، نقش‌های پایین‌تر را بازی کرده‌اند. مثلاً در فوتبال دروازه بان می‌شده‌اند و در تجربه‌های کودکی من نیز چنین اتفاقاتی رخ داده است.

معین با اشاره به مهم‌ترین ویژگی‌های جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان عنوان کرد: به نظرم این جشنواره بسیار خوب و حرفه‌ای برگزار می‌شود. من سال گذشته با فیلم انیمیشن «درخت پرتغالی» در این جشنواره شرکت کردم که جایزه نیز گرفت. متاسفانه در سینمای ایران بسیار کم به بچه‌ها پرداخته شده است و با وجود این که جشنواره بستر تاثیرگذاری است، اما به تنهایی نمی‌تواند جریان ساز باشد. بلکه سازمان‌های متولی سینمای کودک خود نیز باید تاثیرگذار باشند.

وی با بیان این که هنوز حال و هوای دهه 60 سینمای کودک و نوجوان بر این گونه سینمایی حاکمیت دارد، عنوان کرد: باید تحقیقاتی درباره نیازهای کودکان در زمینه آموزش و دغدغه‌های امروزشان انجام شود.

 

 

 

 

 

منبع: پانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار