172716
۰۴ شهریور ۱۳۹۷
روان‌شناس و مشاور کودک عنوان کرد؛

تاثیر رفتارهای پدر بر شخصیت و برخوردهای پسر

سهیلا علیپور، روان‌شناس و مشاور کودک به تاثیر رفتار پدران بر شخصیت پسران اشاره کرد و گفت: اغلب پسرها می‌خواهند با پدرانشان درباره برداشت‌های فرهنگی و تحلیل‌های اجتماعی و سیاسی‌شان با سعه صدر و آرامش کامل مشورت کنند.

به گزارش کودک پرس ، سهیلا علیپور اظهار کرد: رابطه میان پسرها و پدرها در چارچوب وظایف مسئولیت های پدران خانواده تحلیل می شود. وی با بیان اینکه متاسفانه پدران نمی دانند چگونه باید با پسران خود رفتار کنند، گفت: بسیاری از آسیب های پسران در جامعه به رفتار پدران با آن ها برمی گردد.

علیپور ادامه داد: پسرها از هر گونه ارتباط آمرانه، غریبانه، متکبرانه، خصمانه و تنبیه گرانه با پدرها گریزانند و دوست دارند همیشه پدر را در حالتی آرام و به دور از اضطراب، دغدغه و عجله ببینند و فرصت گفت و شنود راحت و بیان راز دل با آنان را صمیمانه، صریح  و در عین حال با احترام داشته باشند.

وی با بیان اینکه پسرها دوست دارند  که پدرها به دور از بی حوصلگی، عصبانیت و با صبوری و متانت و زبانی گیرا به مسائل فکری آنان پاسخ گویند، افزود: اغلب پسرها می خواهند با پدرانشان درباره برداشت های فرهنگی و تحلیل های اجتماعی و سیاسی شان با سعه صدر و آرامش کامل مشورت کنند.

 

علیپور عنوان کرد: در رابطه مطلوب پدرها و پسرهای سعادتمند به جای تحقیر و تهدید، تکریم و تشویق و همچنین به جای اضطراب و ناامنی، فضایی آکنده از آرامش و امنیت خاطر حاکم است؛ به جای فرمانروایی و فرمانبرداری، احساسی از صمیمیت متقابل و به جای  رابطه خشک، اقتدار عاطفی، رفتار اخلاقی، مردانگی، گذشت و صبوری به چشم می خورد.

این روان شناس با بیان اینکه زیبایی و شکوه رابطه پدرها و پسرها باید به گونه ای باشد که مادرها همواره تایید کننده آن باشند، ادامه داد: در سایه برقراری چنین ارتباط پایدار و دوست داشتنی است  که کانون خانواده از هر گونه تعارض و دوگانگی احساسی به دور می ماند.

 

علیپور تشریح کرد: هر قدر شخصیت پدر برای فرزندان به ویژه پسرها، محبوب و مطلوب باشد میزان همانندسازی پسرها با پدرها بیشتر می شود و به نظرها و راهنمایی های پدران بیشتر توجه می کنند.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار