172696
۰۴ شهریور ۱۳۹۷

طرح توزیع غذای گرم در ۴۰ مهد کودک کامیاران آغاز شد

رئیس اداره بهزیستی کامیاران گفت: طرح توزیع یک وعده غذای گرم در راستای تامین سلامت و امنیت غذایی کودکان زیر ۶ سال در ۴۰ روستا مهد و مهدهای کودک در نواحی حاشیه‌ای این شهرستان اغاز شد.

به گزارش کودک پرس ، حبیب الله ابراهیمی اظهار داشت: در این 40 مهد کودک در مجموع 830 کودک از خدمات مختلف بهزیستی استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه در قالب این طرح به ازای هر کودک روزانه بیش از 20 هزار ریال غذای گرم توزیع می شود افزود: این طرح با هدف تامین نیازهای غذایی کودکان، افزایش آگاهی والدین از طریق اصلاح عادات و رفتارهای تغذیه ای کودکان توسط این نهاد آغاز و سالیانه برای اجرای آن بودجه مناسبی در نظر گرفته شده است.

رئیس بهزیستی کامیاران با بیان اینکه هشت مهد کودک در مناطق شهری و 40 مهد کودک در مناطق روستایی شهرستان فعال هستند، اضافه کرد: در این مهدهای کودک 96 مربی مشغول آموزش به یک هزارو 262 کودک هستند.
وی ضمن تاکید بر نظارت و پیگیری مستمر بر روند اجرای این طرح در کلیه روستا مهدها این شهرستان، گفت: کودکان علاوه بر دریافت غذای گرم مفید، آموزش های مربوطه در این بخش از قبیل مهارت های زندگی را نیز فرا می گیرند که در بزرگسالی نقش تعیین کننده ای دارد.

ابراهیمی با اشاره به دیگر خدمات این نهاد به مهدهای کودک افزود: پرداخت 475 میلیون و 300 هزار ریال به مهدهای کودک تحت عنوان یارانه شهریه کودکان خانواده های کم درآمد و پرداخت 310 میلیون ریال کمک هزینه جهت توسعه و تجهیز روستا مهدها از جمله این خدمات است.
کامیاران با 102 هزار نفر در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار