172602
۰۳ شهریور ۱۳۹۷
با گذشت دو ماه از حکم قاضی آمريکايی؛

صدها خانواده آواره در آمریکا همچنان از یکدیگر جدا هستند

بر اساس گزارش مشترک اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا و اداره مهاجرت و گمرک آمریکا، هنوز ۵۶۵ کودک خانواده‌های آواره از والدین خود جدا هستند و در بازداشت دولت قرار دارند.

به گزارش کودک پرس ، از زمانی که یک قاضی آمریکایی به دولت آمریکا دستور داد کودکان مهاجر را که در مرز از والدینشان جدا شده اند به خانواده هایشان برسانند، تقریبا دو ماه می گذرد، اما صدها خانواده هنوز از یکدیگر جدا هستند و خبرها حاکی از آن است که والدین این کودکان به کشورهایشان بازگردانده شده اند در حالی که کودکانشان هنوز در بازداشت به سر می برند و حتی کودکان کم سن و سالی که به والدینشان باز پس داده شده اند دیگر آنها را نمی شناسند.

در بیست و ششم ژوئن، دانا سابراو، قاضی فدرال آمریکا در کالیفرنیا طی حکمی به دولت فدرال چهارده روز مهلت داد تا کودکان زیر پنج سال را به والدینشان برساند و سی روز نیز برای رساندن کودکان دیگر به والدینشان فرصت تعیین کرد. اکنون دو برابر این زمان گذشته است و بر اساس گزارش مشترک اتحادیه آزادی های شهروندی آمریکا و اداره مهاجرت و گمرک آمریکا، در شانزدهم اوت، هنوز 565 کودک از والدین خود جدا هستند و در بازداشت دولت قرار دارند.

از میان این تعداد کودک، والدین 366 نفر که شش نفر آنها زیر پنج سال هستند، به کشورهایشان منتقل شده اند. 203 کودک که شامل آن 565 نفر نمی شوند بدون آن که به والدینشان سپرده شوند، از بازداشت دولت آزاد شده اند که نوزده نفر آنها کمتر از پنج سال سن دارند. به گزارش سی ان ان، این کودکان احتمالا به یکی از بستگان یا دوستان خانوادگی سپرده شده اند یا شاید زمانی که در بازداشت بودند، هجده ساله شده اند.

به هر حال، تا کنون 1923 کودک به والدینشان رسیده اند.
اما حتی همین پیوند مجدد خانواده ها نیز می تواند آسیب زننده باشد و روشن است که لطمه روانی بزرگی به آنها و به خصوص به کودکان وارد شده است. در یکی از ویدئوهای غم انگیزی که اتحادیه آزادی های شهروندی آمریکا در حساب توئیتری خود منتشر کرده است، مادری به فرزندش رسیده است اما زمانی که پسرش را در آغوش می گیرد، وی با گریه خود را از آغوش مادر دور می کند و مادر گریه کنان می گوید: “من مادرت هستم. چه بلایی به سر پسرم آمده است؟”
انجمن وکلای مهاجرت آمریکا با شکایت از وزارت امنیت داخلی این کشور اعلام کرد بسیاری از والدین برای آن که از حق خود برای رسیدن به کودکان خود بگذرند تحت فشار قرار گرفتند و مجبور شدند بدون هیچ سوالی اسنادی را امضا کنند. آنها فقط به علت نگرانی یا آشفته بودن از سرنوشت نامعلوم فرزندانشان با سلول انفرادی و گرسنگی مجازات شدند.

در این شکایت نامه آمده است این اقدامات نه فقط به کودکان و والدینی که از یکدیگر جدا شده اند، بازداشت شدند و مورد رفتارهای غیرانسانی قرار گرفتند، لطمات وحشتناکی وارد کرده است بلکه موجب بازگشت اجباری صدها نفر به کشورشان و قرار گرفتن در معرض خطراتی از جمله خطر مرگ شده است.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار