موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
172225
۳۰ مرداد ۱۳۹۷
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش:

نمی‌توانند مغزهایمان را از خلاقیت تحریم کنند

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دیوار تحریم‌ها بسیار کوتاه‌تر از بلندای همت، خلاقیت و اراده‌ استوار مردم ایران است، گفت: شاید در یک زمان کوتاه بتوانند کالا، دارو و اشیای ضروری را از این ملت دریغ کنند، اما نمی‌توانند مغزهایمان را از خلاقیت، نوآوری، اندیشیدن و کشف راه‌های جدید تحریم کنند.

به گزارش کودک پرس ، رضوان حکیم‌زاده در افتتاحیه‌ هفتمین جشنواره‌ کشوری جابربن حیان به نمایندگی از ۳۰۰ هزار آموزگار و کارگزار دوره‌ ابتدایی و ۸ میلیون دانش‌آموز ابتدایی، بیان کرد: وجود آموزش و پرورش و تحصیل فرزاندانمان را مدیون میرزا حسن رشدیه هستیم.

حکیم‌زاده با بیان اینکه برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان مد نظر مقام معظم رهبری چاره‌ای جز شروع از دبستان‌ها و پیش‌دبستانی‌ها نداریم، گفت: آن‌هایی که با ذهن‌های کوچک، محدود و مادی‌نگرشان تصور کرده‌اند می‌توانند اراده‌ ملتی را به بند کشند و تحریم کنند، اعلام می‌کنیم که بیش‌تر از گذشته دلمان به آینده روشن است.

وی افزود: یکی از اقدامات تحولی آموزش و پرورش در راستای سند تحول بنیادین و چرخش از آموزش صرف و حفظ محفوظات به پرورش دانش‌آموزان فکور و پژوهنده و تدریس مبتنی بر پژوهش همین جشنواره‌ جابربن حیان است که پروژه‌های علمی دانش‌آموزان ابتدایی کشور را به نمایش می‌گذارد.

 

حکیم‌زاده بیان کرد: جشنواره‌ جابر باید تعمیم پیدا کرده و کل جریان آموزش در دوره‌ی ابتدایی را در بر بگیرد تا دانش‌آموزان بتوانند در یک محیط شاداب و امن با همکاری و مشارکت بدون رقابت با هم کار کنند و مسائل درسی را به مسائل واقعی زندگی پیوند زنند تا به این ترتیب فاصله‌ بین آموزش‌های مدرسه‌ای و مسائل و مشکلات جامعه برداشته شود.

وی افزود: به جای اینکه وقت دانش‌آموزان صرف حفظ مطالبی شود که در آینده به کارشان نخواهد آمد، باید با درک بهتر علم، آموخته های آنان برای حال و آینده‌ کشور و جهان مفید واقع شود.

 

حکیم‌زاده در پایان با بیان اینکه نمایشگاه طرح “عید و داستان” در کنار جشنواره جابر برپاست، ادامه داد: این طرح عید امسال با هدف تقویت مهارت‌های نوشتن، خواندن و پرورش قوه‌ی تخیل و خلاقیت دانش‌آموزان در راستای رویکردهای اصلی معاونت ابتدایی مبنی بر بازگشت به بسترهای مناسبی که برای تربیت کودکان در این دوره فراهم هستند، اجرا شد و پیک‌های نوروزی که از همه یک فعالیت یکسان طلب می‌کرد، کنار گذاشته شد.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار