موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
172170
۳۰ مرداد ۱۳۹۷
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش خبر داد؛

مهلت ثبت‌نام در امتحان تعیین رشته تا پایان ساعت آموزشی امروز مدارس

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزانی که تمایل به شرکت در آزمون تعیین رشته جهت هدایت تحصیلی را دارند، تا پایان ساعت آموزشی امروز برای ثبت‌نام فرصت دارند.

به گزارش کودک پرس ، مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در خصوص آخرین وضعیت هدایت تحصیلی دانش‌آموزان اظهار کرد: امسال هدایت تحصیلی وضعیت بهتری دارد، زیرا کمترین اعتراضات را نسبت به سال گذشته داشتیم، البته دانش‌آموزان با قوانین آشنا شدند و مدیران مدارس و مشاوران، اقدامات لازم را انجام داده و بسترسازی انجام شده است.

وی در خصوص اعتراضاتی که به هدایت تحصیلی شده است، گفت: بیشتر اعتراضات مربوط به این موضوع بود که شاید نمرات در سامانه در مواردی اشتباه ثبت شده باشد که تا پایان مردادماه امکان اصلاح و پیگیری این موضوع وجود دارد.

شکوهی با بیان اینکه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان تا پایان شهریورماه ادامه دارد، گفت: بعضی از دانش‌آموزان که برای هدایت تحصیلی در رشته خاص نمره نیاورده‌اند، می‌توانند در امتحان تعیین رشته که در شهریورماه برگزار می‌شود، شرکت کنند و در صورت قبولی و با رعایت ظرفیت موجود در منطقه، به رشته مورد علاقه هدایت می‌شوند.

 

وی اضافه کرد: به عنوان مثال کف نمره هدایت به رشته ریاضی، ۱۴ است و اگر دانش‌آموز در امتحان خردادماه نمره کمتر از ۱۴ گرفته باشد می‌تواند به همراه دانش‌آموزانی که در شهریورماه در امتحانات شرکت می‌کنند، در درس مذکور امتحان دهد و نمره کسب شده وی در ستون مربوط به تعیین رشته در کارنامه‌اش درج شده و مبنای هدایت تحصیلی‌اش قرار می‌گیرد.

 

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش تصریح کرد: دانش‌آموزان تا پایان ساعت آموزشی مدارس در امروز فرصت دارند برای امتحان تعیین رشته ثبت‌نام کنند و با توجه به اینکه امتحانات نهایی از ابتدای شهریورماه آغاز می‌شود، این زمان تمدید نخواهد شد.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار