موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
172035
۲۹ مرداد ۱۳۹۷

آغاز به کار رسمی سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی

فعالیت سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی(سپند) با حضور مسؤولان وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور به طور رسمی آغاز شد.

به گزارش کودک پرس ، نورعلی عباسپور مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در این مراسم با بیان اینکه مدیران مدرسه اجازه ندارند با افراد حقیقی و غیرمجاز برای حمل و نقل دانش‌آموزان قرارداد ببندند، اظهار کرد: راه‌اندازی سامانه سپند، اقدام بزرگی است که امسال با همکاری وزارتخانه‌های کشور و آموزش و پرورش در بحث حمل و نقل دانش‌آموزی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ضوابط و مقرراتی برای کسانی که در ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزی فعالیت می‌کنند، پیش‌بینی شده است و اگر مدرسه رضایتی از شرکت یا راننده نداشته باشد، در هر مرحله می‌تواند قرارداد را فسخ کند.

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور اظهار کرد: با راه‌اندازی سامانه سپند به صورت برخط به دنبال ارائه خدمات برتر در حوزه حمل و نقل دانش‌آموزی هستیم و بر این اساس دستورالعملی از سوی وزارت کشور دو ماه پیش به سازمان شهرداری‌ها ابلاغ شد و اتحادیه تاکسیرانی امور اجرایی آن را برعهده گرفت.

 

وی با تأکید بر اینکه رانندگانی که در این سامانه برای حمل و نقل دانش‌آموزان ثبت نام می‌کنند باید از صلاحیت و سلامت جسمی و روانی برخوردار باشند، گفت: در این سامانه یک نرم‌افزار برای والدین طراحی شده است که فرزند خود را از مبدا تا مقصد رصد می‌کنند.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار