موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
171919
۲۹ مرداد ۱۳۹۷

رمان غفارزادگان برای نوجوانان در «سنگ‌اندازان غار کبود»

رمان«سنگ‌اندازان غار کبود» نوشته‌ی «داوود غفارزادگان» به گروه سنی نوجوان معرفی می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، «سنگ‌اندازان غار کبود» که چاپ هفتم آن در سال 91منتشر شده ، یک رمان روستایی است که اتفاقات آن در سال های 1356 و 1357 می‌گذرند. همه‌ی داستان هم در 24 ساعت اتفاق می‌ افتد و درباره‌ی دوران سربازگیری و اتفاق هایی است که برای دو نوجوان می‌افتند.

  غفارزادگان که خود مدتی در یک روستا معلم بوده، در نگارش این داستان از تجربه‌های شخصی اش در این زمینه استفاده کرده است.

  او این کتاب را نخستین بار در سال 1373 نوشت اما در سال 1380 آن را مورد بازنگری قرار داد.

  رمان «سنگ‌اندازان غار کبود» که از مجموعه کتاب‌های طلایی انتشارات سوره‌ی مهر محسوب می‌شود، تا کنون موفقیت‌هایی مانند دیپلم افتخار ششمین جشنواره‌ی کتاب نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتاب برگزیده‌ی سروش نوجوان و کتاب برگزیده‌ی جشنواره شهید غنی‌پور را کسب کرده است.

  داوود غفارزادگان برای نگارش این کتاب، به عنوان نویسنده‌ی برگزیده‌ی جشنواره‌ی بزرگ برگزیدگان ادبیات کودک ونوجوان انتخاب شد.

 در قسمتی از کتاب اینگونه آمده است: قیل و قال زن‌ها مثل قُدقُد مرغهای هراسان رفته بود آسمان. توی کولاک چارقد‌هایشان را کشیده بودند زیر چشم‌ها و حرف می‌زدند. آمده بودند کنار تریلی، گردن می‌کشیدند و رضا را می‌دیدند که خاموش دراز کشیده لای لحاف خون‌آلود، و سینه‌اش تند و تند بالا پایین می‌رود. نور تند چراغهای تراکتور کوچه را پرکرده بود و برف، چپ و راست می‌کوبید. صفحه ۱۰۹

گفتنی است، این کتاب در 224 صفحه، قطع وزیری کوتاه و در تیراژ 2 هزار و 500 نسخه توسط انتشارات سوره مهر به چاپ هفتم رسیده است.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار