171812
۲۸ مرداد ۱۳۹۷
رئیس اداره بهزیستی خاتم خبر داد؛

معاینه ۱۳۵۲ کودک خاتمی در طرح سنجش تنبلی چشم

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خاتم با اشاره به فعالیت‌های پیشگیرانه این اداره، از معاینه ۱۳۵۲ کودک خاتمی در طرح سنجش تنبلی چشم خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، احمد تکتاز  با تأکید بر اینکه ۶۰ درصد فعالیت بهزیستی در بخش غیردولتی انجام می‌شود، گفت: مجموعه بهزیستی در راستای بهتر زیستن افراد جامعه خدماتی را به‌تمامی اقشار جامعه از بدو تولد تا کهن‌سال ارائه می‌دهد.

وی افزود: امور پیشگیری، امور اجتماعی، توان‌بخشی و مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن از حوزه‌های فعالیت بهزیستی است و در این راستا تلاش می‌شود افرادی که از این خدمات استفاده می‌کنند رضایت کافی داشته باشند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خاتم ادامه داد: در راستای ارائه خدمات بهزیستی و بهتر زیستن افراد جامعه، مجموعه بهزیستی در حوزه پیشگیری فعالیت‌های گسترده‌ای را در دستور کار دارد که از آن جمله می‌توان به اجرای طرح تنبلی چشم، غربالگری شنوایی، غربالگری ژنتیک و … اشاره کرد.

 

تکتاز طرح تنبلی چشم را یکی از حوزه‌های مهم فعالیت‌های بهزیستی درزمینهٔٔ پیشگیری دانست و تصریح کرد: در طرح تنبلی چشم ۱۳۵۲ کودک در شهرستان خاتم مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفتند.

این مقام مسئول آموزش زوج‌های جوان، آموزش مشاوران و مدیران مدارس و قشرهای آسیب‌پذیر را از دیگر اقدامات انجام‌شده در حوزه بهزیستی دانست و تأکید کرد: مجموعه بهزیستی درزمینهٔٔ کاهش آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق و اعتیاد برنامه‌های متعددی را اجرا می‌کند که این برنامه‌ها بازخورد خوبی در جامعه داشته است.

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خاتم بیان اینکه باید درزمینهٔ کاهش معلولیت‌ها در جامعه تلاش کرد، اظهار داشت: فعالیت‌های پیشگیرانه و غربالگری ژنتیک که توسط بهزیستی انجام می‌شود نقش مهمی در کاهش معلولیت‌ها در جامعه دارد که این مهم نیازمند همراهی مردم با مجموعه بهزیستی است.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار