171801
۲۸ مرداد ۱۳۹۷
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی:

تیجه بررسی پزشکی قانونی از کودک پنج ساله مرندی مشخص شد

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از مشخص شدن نتیجه بررسی پزشکی قانونی از کودک پنج ساله مرندی خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، محسن ارشدزاده (مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی) در رابطه با آزار و اذیت یک کودک زیر ۵ سال مرندی توسط پدرش و انتشار فیلم‌هایی در این رابطه از سوی وی بیان داشت: عصر چهارشنبه یک فیلم از اقدامات این پدر در فضای مجازی منتشر شد، از این طریق در جریان قرار گرفتیم و بلافاصله موضوع با نیروی انتظامی شهرستان مرند مطرح شد و نیروی انتظامی پدر این کودک را تحت تعقیب قرار داد.

 

او افزود: متاسفانه تا روز پنج‌شنبه مکان زندگی و پاتوق این پدر پیدا نشد و در نهایت نیروی انتظامی از طریق آشنایان وی به جست‌وجوی آدرس و پاتوقش پرداخت. در ساعت ۱۱ صبح پنج‌شنبه نیروی انتظامی به همراه نیروهای اورژانس اجتماعی بهزیستی مرند کودک را پیدا می‌کنند، در حالی که پدرش متواری شده بود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی تصریح کرد: در حال حاضر کودک تحت مراقبت و نگهداری بهزیستی شهرستان مرند است و از نظر جسمی از سلامت کامل برخوردار بوده و مشکلی ندارد.

ارشدزاده در ادامه گفت: این کودک به پزشکی قانونی معرفی شده و خوشبختانه به صورت خاصی آثاری از ضرب و شتم در بدن او وجود ندارد، اما چند سرخ شدگی و کبودی در پشت کودک مشاهده شده است که احتمال اصابت جسمی سخت را در ۴۸ ساعت قبل قوی می‌کند.

 

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی تاکید کرد که فیلم‌های منتشر شده از این کودک توسط پدرش بسیار تکان‌دهنده بود و احتمال می‌دادند که در صورت یافتن کودک با وضعیت بغرنجی مواجه شده و آثار زخم‌های بسیاری را مشاهده کنند؛ اما خوشبختانه این فیلم‌ها بیشتر سناریوسازی برای بازگرداندن مادر این کودک به خانه بوده است.

او افزود: حکم را برای ماندن کودک در بهزیستی گرفته‌ایم و این کودک فعلا در بهزیستی می‌ماند تا پدر کودک پیدا شده و وضعیت خانواده‌اش بررسی شود؛ اگر پدر و مادر صلاحیت داشته باشند، کودک به خانواده سپرده می‌شود؛ اگر هم صلاحیت نداشته باشند، هم که تحت حضانت بهزیستی خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه پدر بعد از دستگیری صلاحیت روانی‌اش بررسی خواهد شد،‌ گفت: اینکه یک فرد با انتشار تصاویری از کودک‌آزاری قصد جریحه‌دار کردن افکار عمومی را داشته باشد، جرم مرتکب شده است و حتما دستگاه قضایی باید با این مساله برخورد کند.

 

او در پایان تاکید کرد: کودک وضعیت روحی خوبی دارد و دستگاه قضایی هر تصمیمی بگیرد از آن حمایت می‌کنیم، پدر این کودک ۳۲ ساله است و مادر هم طبق شنیده‌ها ۲۰ ساله است و متاسفانه پدر برای متقاعد کردن مادر برای بازگشت کودک را ابزار قرار داد تا مسائل را حل کند.

 

 

 

 

منبع: ایلنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار