171794
۲۸ مرداد ۱۳۹۷
توسط پلیس فتا؛

آشنایی دانش‌آموزان و خانواده‌ها با فضای مجازی در قالب طرح کوا

سیدهادی سجادی معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران از اجرای طرح کوا در ۱۰۰۰ مدرسه کشور خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، همایش تبیین اهمیت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات با حضور معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران و مسئولان و فعالان استانی در این حوزه در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل به میزبانی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل برگزار شد.

معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران در این همایش اظهار داشت: تقسیم کار و تبیین ماموریت و نقش دستگاه‌ها و نهادها گام نخست در ایجاد و دسترسی به امنیت شبکه بوده و انتظار می‌رود در این حوزه اقدامات لازم به عمل آید.

سیدهادی سجادی با اشاره به تقسیم کار انجام شده در این حوزه افزود: در این زمینه هماهنگی بین نهادها بعد از تقسیم کار انجام شده و اختلافی وجود ندارد و تمامی دستگاه‌های براساس نظامی یکپارچه با یکدیگر تعامل و همکاری دارند.

وی نظام پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی را مهمترین نظامی دانست که اخیرا مشخص شده است و گفت: در این نظام دستگاه‌هایی نظیر پلیس فتا، حرکت مدیریت راهبردی افتا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرکز ماهر، پدافند غیرعامل و برخی نهادهای دیگر براساس تصویب و ابلاغ شورای عالی فضای مجازی فعالیت می‌کنند.

معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران در مورد فعالیت مراکز آپا تصریح کرد:‌ تاکنون 35 مرکز آپا در کشور فعال شده و 100 ایده را به مرحله تولید رسانده‌اند که وظیفه نخست این مراکز آگاهی‌رسانی بوده و باید دوره‌های آموزشی اطلاع‌رسانی جامع در زمینه امنیت شبکه با همکاری ادارات استانی برگزار کنند.

 

سجادی افزود: پروژه کودک و اینترنت تحت عنوان کوا با هدف آگاهی‌رسانی به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها از مخاطرات و آسیب‌های فضای مجازی و تهدیدات عمومی اجرا می‌شود که این طرح در سال گذشته در یک هزار مدرسه در سطح کشور اجرا شد و به شکل وسیع‌تری در آینده شاهد اجرای آن خواهیم بود.

وی با تاکید بر تقویت شرکت‌های خصوصی در حوزه امنیت شبکه و توانمندسازی این شرکت‌ها گفت: با فعالیت مرکز آپا که با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص فعال بوده در استان اردبیل پنج سامانه در حد ملی و یک سیستم عامل بومی تولید شده است.

 

مرکز ماهر در اردبیل تشکیل شود

معاون هماهنگی و توسعه منابع استاندار اردبیل در این جلسه اظهار کرد: در حوزه امنیت شبکه در استان اردبیل اقدامات و فعالیت‌های خوب و مطلوبی انجام شده است و انتظار می‌رود که چنین فعالیت‌هایی به شکل گسترده‌تر در استان انجام شود.

بهمن حسین‌زاده با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان اردبیل در حوزه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات بیان کرد: در این حوزه استعدادهای بالایی در سطح استان وجود دارد که در صورت حمایت از آنها می‌توانند سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات را در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها یاری کرده و در حوزه امنیت شبکه نقش مهمی ایفا کنند.

وی با اشاره به فعالیت مطلوب و مناسب مرکز آپا در اردبیل گفت: این مرکز که در دانشگاه محقق اردبیلی راه‌اندازی شده می‌تواند زمینه برای تبدیل ایده‌های افراد مستعد را در این حوزه فراهم آورد که باید توجه به این مهم در راستای تقویت مرکز آپا اقدامات اساسی و لازم انجام شود تا شاهد اقدامات مهم و سازنده در این زمینه باشیم.

معاون هماهنگی و توسعه منابع استاندار اردبیل با تاکید بر تشکیل مرکز ماهر افزود: در این زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه نیز می‌تواند نتایج و ثمرات مثبت و موثری به دنبال داشته باشد که انتظار می‌رود متولیان این امر در این زمینه نیز تلاش و اهتمام همه‌جانبه‌ای داشته باشند.

 

اجرای طرح کوا در مدارس اردبیل

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل نیز در این همایش هماهنگی دستگاه‌ها و مراکز در استان را مطلوب و مناسب دانست و گفت: در زمینه فعالیت در حوزه امنیت اطلاعات و شبکه دو پرونده از شرکت‌های بومی برای دریافت مجوز درخواست داده‌اند که پرونده این متقاضیان در دست بررسی است تا در صورت نبود مشکل در این حوزه مجوز برای فعالیت آنها صادر شود.

بهروز رزمی بیان کرد:‌ این پرونده‌ها مربوط به آموزش نیروهای متخصص بومی در این حوزه است که به طور قطع با توسعه آموزش‌ها در این زمینه می‌توانیم تقویت و ارتقای فعالیت در زمینه امنیت شبکه و اطلاعات را در استان شاهد باشیم.

وی با اشاره به اجرای طرح کوا در مدارس افزود: این طرح نقش مهمی در زمینه آگاهسازی خانوده‌ها و دانش‌آموزان از آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی داشته و می‌ تواند در زمینه استفاده صحیح و اصولی از فضای مجازی آگاهی‌دهی مناسبی داشته باشد.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل در مورد انجام هماهنگی‌ها و اقدامات لازم برای اجرای طرح کوا در استان اردبیل تصریح کرد: برای برگزاری این طرح در مدارس استان در جلسه‌ای با نماینده سازمان فناوری اطلعات ایران جوانب آن بررسی شده که تلاش می‌کنیم با همکاری و مشارکت صدا و سیما شاهد اجرای طرح کوا در استان اردبیل باشیم.

 

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار